Kriebel en drukkend gevoel bij ademen, wat kan dat zijn?

Voelt net zo aan als ongetraind 5 km hardlopen en achter adem zijn. Ben niet benauwd en heb geen echte pijn. Niet verkouden of ziek geweest, geen overgewicht, rook niet.

Maar wat kan het wel zijn en moet ik het serieus nemen en naar de HA gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.9K
Amadea
11 jaar geleden
En je leeftijd, ben je veertiger, vijftiger, zestiger?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30 :-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overigens niks bijzonders gedaan vandaag
Amadea
11 jaar geleden
Ook niet psychisch onder stress staand? Dat zou oorzaak van een lichte vorm van hyperventileren kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Druk, dat wel. Hyperventileren vlgs mij niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartslag is tussen de 90 en 100. Liggend in bed.

Antwoorden (2)

Klinkt een beetje als een luchtweg infectie
Daar hoef je niet doodziek van te zijn
Je zou een hoestdrank kunnen proberen
Bij twijfel meteen naar de huisarts
Het blijven natuurlijk wel je longen
Fijne dag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan een ontsteking zijn, maar de enige die je dat ècht kan vertellen is je huisarts.
Let op je temperatuur: meet even of je koorts hebt. Bij koorts: bel je huisarts.
Ook als je je zorgen maakt: de assistent(e) kan, n.a.v. gerichte vragen en wat je vertelt, kijken of je een afspraak moet maken. Waarschijnlijk zal ze ook vragen of je koorts hebt.
Enneh: neem een veranderende lichamelijke situatie altijd serieus. Je hoeft niet bij alles naar de huisarts te rennen, maar hou het in de gaten.
Heel veel succes!