Volgens mij kan het geen kwaad, ik heb vaak hetzelfde voor. Als je je arm daarna nog kan 'wakker maken' is er volgens mij niets aan de hand. Ik ben natuurlijk niet zeker, dus misschien heb ik het fout. Ik wilde alleen maar zeggen wat ik denk. In slaap vallende lichaamsdelen wilt eigenijk gewoon zeggen dat er geen bloed meer kan doorstromen, volgens mij ongevaarlijk. Maar ik ben natuurlijk geen specialist. Excuses als ik het fout heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ongevaarlijk is het zeker, al geeft het een behoorlijk vervelend tintelend gevoel.
Amadea
11 jaar geleden
Een paar keer heb ik meegemaakt dat ik wakker schrok omdat de arm echt helemaal "dood" was. Heel eng. Dan ging ik als een gek schudden en bewegen om er weer gevoel in te krijgen. Na een poosje kwam dat gelukkig terug. Maar 't is inmiddels een aantal jaren geleden dat het de laatste keer gebeurde, en ik hoop dat het niet terugkomt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn dochtertje zegt altijd dat er beestjes in haar voeten zitten.......zij heeft het soms in dr voetjes

Andere antwoorden (1)

Nee, het is niet gevaarlijk, maar wel vervelend. Het komt maar weinig voor dat zenuwen zo afknellen of weefsels onvoldoende van zuurtsof worden voorzien.

In bijgaand artikel wordt terecht erop gewezen dat je kunt proberen om slapende ledematen te voorkomen en dat als het vaak voorkomt je met een huisarts kunt overleggen om voor de zekerheid het achterliggende probleem (als dat er is) te onderzoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat laatste vooral natuurlijk als je een slapend arm krijgt zonder dat je er op ligt, want anders komt het daar van. Je kunt aanleren om tijdens het slapen een andere houding aan te nemen waarbij je niet op je armen ligt. Omdat een houding erin slijt is dat wel lastig en moet je bewust gaan trainen.