hoe diep moet een wond zijn voor een hersenfractuur?

mijn vriend is net tegen een punt van de kast aangerend en heeft nu dus een gat in zijn hoofd. nu dus het probleem dat we erg bang zijn dat hij een hersenfractuur heeft gekregen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zsm naar de huisarts of eerste hulppost!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, bij een gat in het hoofd sowieso even checken of het niet gehecht wordt.
Kan je je hersens overigens breken? Of bedoel je een schedelfractuur?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*wordt is natuurlijk *moet worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hersenfractuur bestaat niet. Hersenschuddingen en schedelbasisfracturen wel. Ga naar de dokter.

Antwoorden (3)

Er zou hooguit sprake kunnen zijn van een lichte hersenschudding. Bij een serieuze hersenfractuur stel je geen vragen op goeievraag maar bel je gewoon 112...
(Dan zou je vriend buiten westen op de grond liggen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet met spoed naar de hulp toe.als je je hoofd zo hard stoot dan zou je er niet eens meer bij moeten nadenken,zo snel mogelijk laten checken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als hij een gat in zijn hoofd is moet hij sowieso naar het ZH om te kijken of het gehecht moet worden,ze checken dan ook meteen zijn reacties om te zien of er meer an de hand is. Vraag me wel af wat jij onder een "gat"verstaat,bloed het erg of is het meer een flinke schram? Is hij buiten westen geweest? Hoe is zijn reactievermogen op dit moment? Als je dit allemaal hebt gecontroleerd kun je ook de huisartsenpost bellen om te vragen wat je het beste kunt doen!
Sterkte en groet,vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, ik zie net dat het al 2 dagen geleden is gebeurd! Hoe gaat het nu met hem,was /is het een hersenschudding en hebben ze moeten hechten?