Is zwarte ontlasting ernstig?

Ik heb sinds 2 dagen zwarte poep. Het is ook een beetje diarree achtig. Wat is dit? Komt het door mijn concerta medicijnen die ik weer slik? Ik heb geen drop gegeten. Ook stinkt het echt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat was het gewicht dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oeps, zwarte ipv zware. Sorry lees Vout ;)

Antwoorden (4)

Zou kunnen, Concerta heeft wel bijwerkingen op de spijsvertering:

http://www.medicijnengebruiken.nl/data/bijsluiters/Concerta_b.pdf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwarte ontlasting kan duiden op bijv maagbloeding, dus als je het al 2 dagen hebt zou ik op korte termijn je huisarts bezoeken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer de kleur ontlasting zwart is wijst dit aan op bloed in de ontlasting.
Het is mogelijk dat u bloed verliest in de maag of dunne darm. Gelieve een arts te raadplegen.
Ook kan het zijn dat u een zwarte kleur ontlasting heeft door overmatig ijzer gebruik.

Toegevoegd na 58 seconden:
http://wegmetpds.com/blog/uncategorized/kleur-ontlasting/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwarte ontlasting KAN wijzen op oud bloed in het maagdarmkanaal en het KAN een bijwerking zijn van het slikken van ijzerpreparaten of medicijnen.
Oud bloed IS ernstig. Alleen een (huis) arts kan hier uitsluitsel over geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enige juiste en volledige antwoord; Het kan, het hoeft niet, maar neem geen risico.