Hoe houd ik het tegen dat mijn ooglid nu blauw wordt?

Ik ben gister tijdens het stoeien tegen een trapper van een fiets aangevallen met het stukje huid, links van mn wenkbrauw, nu is dat een beetje gezwollen.. maar mijn bovenste ooglid begint nu ook wat rood/opgezwollen te raken, wat gaat er nog meer gebeuren en hoe kan ik dit verhelpen of verminderen? en zal er nog meer rond mijn oog opzwellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je kunt het niet tegenhouden maar wel laten verminderen door te koelen. Bijvoorbeeld met een zakje diepvriesdoperwten.

Toegevoegd na 10 minuten:
De zwelling vermindert dan. En die is het meest zichtbaar. Het blauw worden kan je verbergen door er wat van een stick huidkleurige crème (camouflagestick) overheen te smeren.
Amadea
11 jaar geleden
Arnicazalf halen bij de drogist!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de volgende keer er meteen een rauwe biefstuk opleggen... nu is het daarvoor te laat.
het wordt nog van rood, blauw, groen, paars, geel.
en het zal zwellen. hoeveel is niet te zeggen, zonder het te zien.

maak je niet druk, het gaat over!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het beste direct koelen, maar daar ben je nu te laat mee, maar wel een tip voor de volgende keer en bij de drogist Arnica D6 druppels of tabletten kopen en dit slikken.
De Arnica kan nu nog, verminderd de zwelling en blauwe plekken snel.