Ik heb steken in mijn onderbuik, is dit iets heel ergs?

Ik heb steken om de paar minuten aan de (mijnkant gezien) rechterkant. Nu heb ik zitten google'en en kom ik uit op zwangerschap, maar ik slik de pil en als goed is ook goed en op eileider ontstekingen. Maar kan het ook gewoon iets anders zijn? Ik heb het pas sinds net en als ik mn buik aanspan heb ik er ook last van.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
nooit zomaar iets medisch googlen..
Ritsuka
11 jaar geleden
http://www.foksuk.nl/nl?cm=79&ctime=1305756000
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hai,je hebt het over je rechterkant dat is wel duidelijk maar zit het hoog,in het midden of laag en zit het dichter aan de kant van je navel of meer aan de zijkant?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de buurt van mn navel zat het maar het is nu over!

Antwoorden (6)

Geen zorgen maken kan ook gewoon verrekte buikspier zijn of bijvoorbeeld gewoon maagkramp. Nachtje slapen en even aankijken. Anders desnoods naar huisarts als het blijft aanhouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou het begin van een blindedarm ontstekening kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga eens op je tenen staan en laat je hielen dan weer stevig op de grond terecht komen. Doet dat pijn? Dan is er grote kans dat het een blindedarmontsteking is. Wordt de pijn erger, dan moet je naar de huisartsenpost!
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat niet. Dat is al een hele opluchting haha :0
Dat zijn waarschijnlijk gewoon je darmen. Klinkt misschien wat apart, maar voordat je een scheet moet laten of voordat je moet ontlasten gaan je darmen lopen rommelen en vervelen, wat voor krampen kan zorgen. Het hangt een beetje af van hoe nodig je moet en van hoe groot 'het obstakel' is. Geen zorgen om maken. Je kunt ook ergere krampen krijgen als je je ontlasting langer ophoudt dan dat zou moeten, dus een paar dagen ofzo. Hoe langer je het ophoudt, hoe erger de krampen. Ik spreek uit ervaring.

Als het een blinde darm ontsteking zou zijn zou je je echt beroerd voelen. Dan blijft het niet bij buikpijn. Dan is de buikpijn ondraaglijk, heb je kans op koorts en dan voel je je echt belabberd, omdat je lichaam daar dan tegen vecht.

Wel naar de huisarts gaan als het langere tijd achter elkaar aanhoudt, overigens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm naja het is geen buikpijn maar echt steken om de paar minuten en als ik me strek dan voel ik 't ook. En heb 't wel benauwd en duizelig maar dat komt gewoon van ''t weer thinkso. Thankssss!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even in de gaten houden dan. Als het blijft en je dagelijks leven gaat beheersen moet je toch langs de huisarts. die kan je beter vertellen wat er aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah oke. In ieder geval bedankt! Kan best zijn dat het een beetje verstopping is van een scheet ofzo.
Het zou ook nog gewoon "miltsteek" kunnen zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
En aanvulling op hierboven; heb je toevallig vandaag teveel suikervrije producten gehad..? Want van teveel aan zoetstoffen kun je heel winderig worden en kan laxerend werken, na teveel zoetstof binnen te hebben gekregen heb ik dit vaak gehad, enorme kramp/steken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is dat dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm, geroosterd brood met smeerkaas 3x ijsthee 3x halve komkommer. Ik heb vandaag niet zoveel op :c
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je milt zit veel hoger dan in je onderbuik. Je krijgt steken in je milt als je bijv heel lang rent terwijl je eigenlijk niet meer kunt omdat hij dan harder moet werken.
Het kan meerdere oorzaken hebben (uit eigen ervaring, ben geen medicus), het ligt ook aan de locatie en of er bijkomende klachten zijn. Rechtsonder zou de blindedarm kunnen zijn. Wat je zou kunnen doen: Hou je lichaamstemperatuur in de gaten, vang je ochtendurine op en lever dit in bij de huisarts ter controle (urineweginfectie). Je kunt proberen liggend de buik te voelen, drukken, loslaten om locatie en mate van pijn vast te stellen (kan huisarts waarschijnlijk beter doen). Blijft de pijn ook na ontlasting, wordt het erger, of krijg je verhoging of koorts, zou ik zeker even naar de huisarts gaan.