Waarom word mijn lichaam zo zwaar-aanvoelend/vermoeid?

Ik heb de opleiding eerste verkoper afgerond en heb veer stage gelopen e.d. maar toen merkte ik al wat vermoeidheid in de benen...
Nu een 1á2 jaar wat ander werk te hebben gedaan wil ik graag toch weer in een winkel werken; maar de vermoeidheid en het zwaar/vol aanvoelen van mijn ledenmaten lijkt toegenomen.
Ik hoef niet eens te masseren om het los te maken, maar gewoon in de spiermassa knijpen of met een krachtige hand van de ene kant van een ledemaat/spierbundel duwen is al meer dan genoeg om het heel erg fijn te laten voelen, het voelt zo opluchtend; alsof er weer bloed doorheen gaat, terwijl dat er al ging =P
(niet dat ik zoveel spieren heb; maar ik probeer een duidelijke omschrijving te geven ^^ )
Naast mijn benen merk ik het op dat het in mijn hele lijf zo voelt behalve in mijn hoofd en het allermeest in m'n onderbenen.

Met de huisarts lukt het niet om een consult te krijgen; maar ik wil wel snel aan de slag om te solliciteren.

Alle antwoorden zijn welkom,
met of zonder goede bronnen e.d.

Meer informatie vragen kan bij reacties.

Toegevoegd na 11 uur:
Ik ben een man 22 jaar

Met een BMI die zo goed als in het midden van het groene gedeelte staat.
Geen overgewicht, geen ondergewicht.

Laat nooit de kans liggen voor een beetje lichaamsbeweging ik loop, longboard en fiets overal naar toe binnen een straal van 15 km
(ook omdat ik te gierig ben om geld voor de OV uit te geven wanneer dat niet hoeft xD )

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.5K

Het beste antwoord

Hoezo lukt het niet om bij je huisarts een consult te krijgen?

Iedereen kan gewoon een afspraak maken bij een eigen huisarts. Als die met vakantie is, dan met een vervanger.
En anders een huisartsenpost.

Dus dat zou ik maar doen: HUP naar de dokter.

Alvast wat suggesties.
Je bent pas 22 jaar. Maar verder weten wij niets van jou.
De hele dag op je benen staan in een winkel:
dan is het echt wel normaal om daar een zwaar gevoel aan over te houden.
Verder:

Hoe is je lengte en de omvang?
Ben je misschien te zwaar?
Hoe is je conditie?
Ben je verder gezond?
Doe je regelmatig aan sport?
Heb je een goed eetpatroon?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onze oude huisarts had ik al heel lang geleden al een keer gevraagd maar die had de neiging om als je een suggestie geeft waardoor het zou kunnen komen daar altijd op te zeggen dan dat het wel moet zijn en anders zei deze bij alles dat het door stress kwam; ook wanneer er duidelijk geen sprake van stress is =P (dit valt aan te vechten; maar ik wil bij het punt blijven ^^ )
de andere heb ik net een week op zitten wachten na afgesproken te hebben met dr assistente; en vanochtend zegt de HA dat ze woensdag om 2 uur nooit normale cliënten behandeld en mag ik door assistente dr fout opnieuw een afspraak maken en weer een week wachten (als ik bij hun blijf; want dit flikten ze ook bij mijn vrouw.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik sta nu niet met mijn werk en als ik een week vakantie gehad heb of een weekend chill dan heb ik ook een zwaar/vol/raar gevoel overal..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede BMI
1,82m 70-75kg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Conditie is goed!
En wilskracht is mijn middelnaam xD Vroeger astma gehad en sindsdien veel gesport. Nu doe ik veel lopen; niet hardlopen; maar meer dan het aantal minimale stapjes dat een mens hoeft te doen om gezond te blijven ;) Binnenkort met mijn vrouwtje weer een fitness-abbonementje ^^
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik eet goed; vergeet wel eens een ontbijt. Maar al eet ik altijd een ontbijtje dan is het niet minder. Ik eet gezond; alleen mijn ontbijt en lunch zijn niet altijd even gevarieerd =P
Maar genoeg groente en afwisselende maaltijden.
Ik eet niet altijd evenveel fruit.
Let goed op wat er in mijn eten zit. Neem laatste weken vit.supplementen in voor mijn aften en omdat ik begreep dat vit.B stonk in je bloed voor muggen (m'n muggenbult word soms 10cm groot en ik kan niet slapen van de jeuk, dus ontwijk ze at all cost =P )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben naar de huisarts geweest en heb het met mijn oma wat dieper over haar klachten gehad...
En we komen er met zijn drieën tot zo ver op uit dat het waarschijnlijk fibromyalgie is, ik ga van de week naar een reumatoloog; klinkt best lekker op je 22e xD we gaan het meemaken =P

Andere antwoorden (1)

We hebben niet veel informatie over je maar misschien moet je tijgerbalsem kopen. Dit stimuleerd de bloedsomloop en ontspant de spieren. Als je een vrouw bent (^^) probeer dan eens hakken uit van ca. 5 cm dit zorgt ervoor dat je kuit(spieren) het langer uithouden.