Kun je van een hernia met uitvalsverschijnselen zonder operatie herstellen?

Ik heb een hernia en uitval linkervoet maar heb het idee dat pijn minder wordt. Bij de testen lukt het amper tot niet om tenen te bewegen, maar met opgetrokken knie wel iets. Ik zit niet te wachten op ok eerlijk gezegd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Mijn hernia ,20 jaar geleden, is genezen zonder operatie.De arts noemde het een gunstige hernia,en schreef opname en bedrust voor. Ze hanteren nu andere regels, maar het blijft mogelijk te genezen zonder operatie.Veel sterkte en goeie betreschap

Toegevoegd na 1 dag:
Ik had niet echt uitvalverschijnselen, maar geen gevoel in twee tenen ,rechts , in mijn rechtervoet.
Veel pijn en zodoende weinig slaap.
Hopelijk heb ik iets toe kunnen voegen met dit antwoord, veel sterkte.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Had je ook krachtverlies?
adriana
11 jaar geleden
Geen krachtverlies maar wel pijn bij het tillen van dingen , zitten en liggen was vervelend.

Andere antwoorden (1)

Momenteel is mijn vriend herstellende van een hernia. Hij heeft geen operatie gehad, maar wel een pijnbestrijdingbehandeling. Tot dusverre heeft dit nog niet geholpen. Dus daarom probeert hij met fysiotherapie zijn klachten aan te pakken. Dit lijkt te helpen. Doordat hij andere spiergroepen traint, vangen zij als het ware de klap op. Dus ook zonder operatie kun je herstellen van een hernia, al zal het natuurlijk wel altijd een zwakke plek blijven. Een hernia met uitvalsverschijnselen is natuurlijk van een andere orde. Ik denk dat hierbij wel noodzakelijk is om te opereren.