Wanneer naar de dokter bij schorre/bijna geen stem?

Een week geleden werd ik schor met keelpijn en koorts. Keelpijn en koorts inmiddels over maar nog steeds erg schor. Moet ik naar de dokter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Had ik ook, bleek een virus te zijn. Dokter kon er niets aan doen.
Na 3 weken was het over.

Antwoorden (4)

Ik zou zeggen, een week lijkt me een prima termijn om eens een dokter te gaan zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je beter eerst onderstaande kunt proberen:

* Minimaal 3 dagen NIET praten, dat betekend dat je pen en papier bij de hand moet houden om te kunnen communiceren
* NIET fluisteren
* Absoluut je keel niet schrapen en ook proberen niet te kuchen
* Thee met honing drinken
* Extra veel drinken, geen koolzuurhoudende dranken
* Geen scherpe kruiden gebruiken/eten
* Sabbelen op snoepjes

Is het dan nog niet minder geworden ga dan naar de dokter,is het wel minder probeer het dan nog 4 dagen vol te houden dus in het totaal een week!

Succes en sterkte!

Bron is van mijn logopediste
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede adviezen vlindertje!
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met dank aan mijn logopediste Ed ;-)
Wanneer je langer dan drie weken last hebt van een schorre stem, is het raadzaam om naar je huisarts te gaan. Deze zal je dan onderzoeken en eventueel doorverwijzen naar een KNO-arts om de oorzaak van je schorheid te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt helemaal. Zonder bijkomende klachten en geen verergering kun je schorheid rustig een enkele week aanzien.
Na een forse keelontsteking, gaat het , als het goed is, weer genezen.
Alle aangetaste slijmvliezen en ander weefsel, is nu bezig met zich te vernieuwen/ herstellen.
Dat duurt wel even, zodat je nu nog steeds schor bent.
Alles 'trilt' van binnen nog een beetje mee en is nog niet glad.
Geef het nog een weekje en anders even langs de dokter.