Ik voel me brak, maar ik wil me morgen graag goed en fit voelen. Wat kan ik vandaag en vannacht doen om dat voor elkaar te krijgen?

Ik moet morgen 4:00h opstaan voor vakantiereis, maar ik ben bang dat het me sloopt.

Ik slaap erg laat in de vakantie, maar komende nacht doorhalen is vast ook slopend, omdat ik al moe ben. Vannacht ben ik 3:00h pas in slaap gevallen waarvóór ik uren gehuild heb, dus ik werd wakker met dikke oogleden, wallen en brandende ogen die nog niet weg zijn.

Daarnaast mocht ik niet ontbijten omdat ik op nuchtere maag bloed moest prikken. Ik was kapot maar ben toch gegaan (tegelijk met vader en broertje) en niet lang daarna begon ik vlekken te zien en viel ik flauw in de rij bij de supermarkt, achterop mijn hoofd.

Wat kan ik doen om mijn gestel wat op te peppen, en wanneer kan ik het best gaan slapen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Oei, gaat het nu wel weer wat beter?
Ritsuka
11 jaar geleden
Heb je wel gegeten na het bloed prikken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, een lieve mevrouw voor ons werkte in de zorg en heeft me met mijn vader uit de rij gesleept, zithoudingen laten aannemen en drinkyoghurt gegeven enzo. Ze zei ook dat ik voortaan zodra het zwart wordt moet gaan zitten, waar ik ook ben. Mijn bloeddruk schijnt laag te zijn. Het gaat nu zeker beter, ik heb daarna gewoon naar huis gefietst en brood met stroop ontbeten :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had niets meegenomen na het prikken nee, niet aan gedacht dat het ook fout kon gaan. Dit was de vierde keer, ik moet regelmatig, maar het is altijd goed gegaan. Dit was de eerste keer dat ik niet alleen was, gelukkig.

Antwoorden (3)

naar je lichaam luisteren, lief zijn voor jezelf, en doen waar je zin in hebt.

lekker in de zon liggen met een goed boek, een stukje fietsen, afspreken met vrienden om te zwemmen en zonnen etc. als je er van tot rust komt en het geen kwestie is van 'moeten'. (van wie dan ook)

wellicht dat ze je willen helpen met het pakken van je spullen zodat je je hier niet druk over hoeft te maken en wat makkelijker kan genieten van je eigen tijd(sinvulling)

en natuurlijk eten. als je geen zin hebt in een warme maaltijd met dit weer, kan je bv een lekkere salade nemen, een stuk fruit, een goed gevulde tosti of wat dan ook als zware maaltijden je (om andere redenen?) tegenstaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon rustig doen waar ik zin in heb klinkt prima :) Ik ben mijn spullen nu aan het pakken maar dat is eigenlijk zo gedaan. Mijn ouders hebben het stressvoller, ik zal me zo min mogelijk aanstellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
diamera, het is geen kwestie van aanstellen, niet aanstellen of zo min mogelijk aanstellen. jij voelt je zoals jij je voelt, en hier hoeft geen meetlat naast van anderen waar je aan 'moet' staven in hoeverre jij je gevoel wel of niet mag uiten of aan mag geven. er zijn altijd mensen die het beter (lijken?!) te doen met meer stress, en er zijn altijd mensen die het slechter doen bij minder stress. elk persoon is anders, dus nogmaals: wees lief voor jezelf, verstop je gevoelens niet, zet geen masker op maar wees jezelf ipv wel deel van jezelf dan ook op de achtergrond te drukken of te verstoppen. even vanuit de 'ouder invalshoek' een toevoeging.... ik ben zelf een ouder, en denk dat vele ouders met mij graag willen weten wat er in hun kind omgaat en hoe ze zich voelen. puur om een luisterend oor te bieden, te steunen, te praten, en rekening met hun kind te houden op welke manier en op welk gebied dan ook.
ik stel het juist op prijs als mijn kinderen (ze zijn nu 10 en 8) mij genoeg vertrouwen om hun gevoelens met me te delen (zowel pos als negatief) wellicht dat jou ouders er ook zo over denken, en dit alleen maar kunnen waarderen. :-)) lieve diamera, ik wens je alvast een super toffe en heerlijke vakantie toe!
Overweeg eerst meer of je wel zo vroeg weg moet gaan op vakantie, waarom geen dagje later?
Als je morgen onderweg een ongeluk veroorzaakt op de weg, gaat het nog slechter met je.
of hoef je niet te reiden en moet je morgen vliegen?
Eigenlijk ben je geestelijken lichamelijk een wrak!
Moet je ooit nog eens bloed laten prikken, neem dan een paar sneetjes brood mee,voor direct er na, of een paar plakjes cake en ga dan niet op je nuchtere maag eerst nog even boodschappen doen!
Wat nu te doen, gebruik vandaag alleen licht voedsel, drink veel water en ga vanmiddag een paar uurtjes slapen.
Toch nog een fijne vakantie gewensd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh nee ik ben gewoon met mijn ouders mee, ik hoef zelf niet te rijden haha. De bedoeling in de supermarkt was alleen even broodjes voor de lunch halen, we dachten dat dat wel kon! Zo vroeg moet helaas wel ja, we hebben een dagje tussenstop pas in Lyon. Ik ga zo wel even dutten dan, dat wordt hier meer gezegd. Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mp3 op, of lekker rustig muziekje op tel of welk apparaat dan ook en je bent miss vlot in dromenland ;-))
Wat je het beste kunt doen is vanmiddag een powernap nemen. Zet er eventueel een kookwekker bij, dat je echt niet langer dan drie kwartier rust. Niet op bed liggend, maar op een luie stoel zittend met je benen omhoog op een krukje.
Vanavond een koolhydraatrijke maaltijd eten. Volkorenmacaroni bijvoorbeeld, met veel groente. En een flinke portie kwark of yoghurt voor toe.
En proberen de rest van de dag toch zo actief mogelijk te zijn. Dat je niet al te laat op de avond wel lekker moe bent en kunt gaan slapen.
Wij weten niet waarom jij zo'n verdriet hebt, maar als dat verhindert dat jij in slaap valt dan zou ik vanavond toch maar een slaappilletje slikken. Want je hebt niks aan je eerste twee vakantiedagen als je geradbraakt begint.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, wel in beweging blijven +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, slapen ga ik dan zo wel even doen! Ik was bang dat ik dan vanavond niet meer sliep, maar daar zal die drie kwartier dan wel voor zijn. Dan wel even wandelen ofzo :) Wat me bezighoudt is dit; ik heb twee jaar met iemand op internet gepraat: m.goeievraag.nl/vraag/302748 en dat is niet gelopen zoals ik dacht. Ik wil het wel vertellen maar daar zit je vast niet op te wachten, het beheersde mijn leven en doet dat nog steeds, alleen nu op een pijnlijke manier. Maar dank je nogmaals voor je antwoord, dat zocht ik! :)