Als je een wrat er simpel weg afhaalt, is de wrat dan weg?of zitten er zeg maar wortels aan dat hij weer terug komt?

Toegevoegd na 2 minuten:
dus je pakt of snijdt het eraf, komt hij dan ook weer terug?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (2)

Ja, het is onjuist dat wratten een 'wortel' hebben en daarom steeds weer zouden aangroeien. Als wratten op dezelfde plaats terugkomen, wil dat zeggen dat het virus nog aanwezig is.

Toegevoegd na 56 seconden:
http://www.kring-apotheek.nl/zz/zz47.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- want een doornwrat is wel een soort worteltje die in je huid gegroeid zit,als je deze er niet in zijn geheel uit haalt,groeit het wel degelijk weer aan dus niet persé omdat het een nog aanwezig virus is!
Het ligt er aan waar de wratten zitten, voetwratten zitten op voetzolen, waar je er last van kunt hebben. Er zijn twee soorten voetwratten: de doornwrat is een soort doorntje en is pijnlijk. Deze wrat is als een soort WORTELTJE de diepte in gegroeid. Het voelt alsof er een doorn in je voet zit.
De meest voorkomende wratten zijn hard en stug en lijken wel een beetje op een eelt bobbeltje. Ze zitten vaak op handen, vingers, knieën ellebogen, gezicht. Het komt veel voor dat er meerdere wratten ontstaan in de omgeving van de eerste wrat.
Vlakke wratten. Deze wratten zijn nogal plat en zijn huidkleurig of een beetje bruin van kleur. Ze zijn een paar millimeter groot. Het oppervlakte is glad. Deze wratten zie je vaak op armen, benen of in het gelaat.
de meeste wratten verdwijnen vanzelf en hoeven niet verwijderd te worden. Dit kan wel enkele maanden tot enkele jaren duren. Daarom besluiten veel mensen om ze eerder te laten verwijderen, bijvoorbeeld door een huisarts of huidarts. Wratten zijn besmettelijk. Omdat
wratten ons irriteren gaan we er vaak aan peuteren of krabben, waardoor we het virus gemakkelijk kunnen verspreiden en meer wratten krijgen. Ook kunnen anderen gemakkelijk besmet raken door het virus. Het duurt drie tot zes maanden voordat iemand wratten krijgt, nadat ze met het virus in aanraking gekomen zijn. Het komt vaak voor dat een persoon meerdere wratten krijgt omdat het virus besmettelijk is.
Dus absoluut NIET zelf wegsnijden of wat voor ander engs dan ook!!