wat is het risico van een kijkoperatie aan de knie?

kunnen de klachten daardoor erger worden?
kan er nu wel mee leven ,heb alleen pijn bij zwaardere belasting.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je dat niet aan je arts vragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet negatief ;) maar ik denk dat die jr de juiste info kan geven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf ook een kijkoperatie gehad aan mijn knie ,maar mijn knie is altijd gevoeliger gebleven. Dit weegt echter niet op ,met de pijn die ik eerst had.Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is,dat niet niet iedereen deze ervaring heeft!Het hangt veel af van persoonlijke omstandigheden en waarvoor je die kijkoperatie krijgt.

Antwoorden (2)

Dat is niet te zeggen en dat begrijp je zelf ook wel.

Wij kennen jou niet.
Wij weten niet hoe oud je bent.
Niet eens of je man of vrouw bent (zo'n avatar wil niks zeggen).
Hoe jouw conditie is.
Waarvoor die kijkoperatie nodig is.
Wat heb je? Gescheurde meniscus? Beschadigd kraakbeen?
Of wat anders.

Hoe belangrijk is die "zwaardere belasting" voor jou?
Wil je nog in de bergen gaan wandelen of zit je toch
meestal thuis?

Enfin, niet te zeggen.

Ik was destijds blij dat ik geopereerd ben. Ik heb ook meegekeken: schrapen van het kraakbeen.
Ik heb er een klein litteken aan over gehouden en nauwelijks nog pijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien is de kijkoperatie bedoeld voor het stellen van een diagnose?
Wat kan er tijdens een kijkoperatie in de knie worden vastgesteld?
•een scheurtje in een meniscus
•een beschadiging van het kraakbeen
•een probleem met de voorste of achterste kruisband
•een scheurtje in de bindweefselplooi van het kapsel
•combinatie van bovengenoemde mogelijkheden

Vaak kunnen ze het probleem meteen verhelpen.
En dan worden de klachten dus minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een knie kijkoperatie is een veilige ingreep. De kans op een complicatie is klein.

Normaliter worden de klachten niet erger.

Het kan zijn dat er alleen gekeken wordt wat u mankeert maar in sommige gevallen kunnen ze de kwaal ook meteen behandelen.

De eerste dagen bent u wel minder mobiel.
Uiteraard weet ik niet of u alleen of samen met iemand woont maar het is dan prettig als familie of vrienden een handje kunnen helpen.
Ook de eerste nacht kan het prettig zijn om niet alleen thuis te zijn voor het geval u pijn hebt/krijgt en bv uw bed uit moet,het is dan wel fijn als iemand een handje kan helpen.

Mocht u nog geen beslissing hebben genomen dan is het misschien verstandig om eerst nog eens met uw specialist te overleggen en meteen een brochure vraagt waar ook nog van alles in staat en uitgelegd wordt.

Ik wens u veel sterkte wat uw besluit ook gaat worden!!