Hoelang duurt het voordat een verstuikte vinger genezen is?

Ik heb, zo'n maand geleden al, bij het keepen mijn vinger verstuikt en hij is nog steeds gevoelig als ik er ook maar een beetje kleine kracht op uit oefen. Hij is ook nog steeds aardig wat dikker dan de rest van de vingers bij nummer 11 op dit plaatje. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wrist_and_hand_deeper_palmar_dissection-en.svg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat zei de huisarts?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ritsuka,je bent me voor dit zijn echt klachten waar je mee naar je huisarts moet(daar zijn ze tenslotte voor)en geen vraag voor GV!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee naar de huisarts! Ik heb vijf weken met een gebroken vinger rondgelopen voordat ik eens naar de huisarts ging, omdat ik ook dacht dat het om een kneuzing ging...

Het beste antwoord

Een verstuiking is een gewrichtsletsel waarbij geen botbreuken zijn ontstaan, maar wel een of meer banden of kapsels zijn gerekt, ingescheurd of doorgescheurd, echter is hierbij niets ontwrichting. Zelfs na jaren kan een verstuiking nog voelbaar zijn bij bepaalde bewegingen en zal het in veel gevallen een zwakke plek blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ongeveer 1 week genezen. Een slechte verstuiking kan langer duren - zo lang als 3 tot 4 weken soms te genezen of zelfs langer. Terwijl uw verstuiking geneest, doe het rustig aan .