Wat kan ik doen aan langdurige pijn die vergelijkbaar is met de pijn die je voelt wanneer je je elektrisch botje stoot?

Wanneer je je elektrisch botje stoot, krijg je een hevige pijn in je onderarm, maar gaat na een tijdje wel weer over. Ik heb dit nu al 2 dagen, die hevige pijn, zonder dat ik mij heb gestoten. Zo een keer in de maand, iets minder vaak denk ik, heb ik dit, wisselend tussen mijn rechter en linkerarm. Ik weet 100% zeker dat ik mijn arm niet gestoten heb.
Wat is dit voor pijn en wat kan ik eraan doen? Het is heel vervelend, mijn arm voelt al 2 dagen erg moe aan, terwijl hij ook niet overbelast is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Huisarts. Zenuw probleem.

Antwoorden (4)

klinkt als een zenuwpijn. Maar als je het wisselend hebt en geen uitstraling naar je schouder of rug of je handen niet voelen alsof ze slapen ( pink en ringvinger en pols soms ook) dan zou ik nog eerder denken aan een virus, maar ik zou sowieso omdat het al 2 dagen is even naar de huisarts gaan. ( kan ook door te lang achter een pc ( verkeerde houding) te hebben gezeten. of een andere
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je toch een keer naar je huisarts gaan. Het duidt op een beknelling of een ander probleem van de zenuw. Als je deze pijn voelt op dezelfde plaats als wanneer je je telefoonbotje stoot, dan is de kans groot dat er bij je elleboog een beknelling zit, maar het kan ook op een ander niveau ontstaan. Typisch is dan wel dat je het aan beide kanten hebt, maar soms zijn mensen gevoelig voor dit soort problemen. Of zit je misschien regelmatig in een houding waarbij je steunt op je ellebogen?

De pijn die je hebt bij het stoten van je telefoonbotje is zenuwpijn, dus dat is waarschijnlijk ook wat jij nu hebt. Om je het weekend door te helpen zou je paracetamol kunnen nemen, maar de kans is groot dat dit niet of weinig helpt: klassieke pijnmedicatie is vaak niet goed werkzaam op zenuwpijn, er zijn dan wel ándere middelen die huisarts voor zou kunnen schrijven. Maar belangrijker is natuurlijk om de oorzaak te achterhalen. Merk je verschil met het wisselen van houding? Als je je elleboog meer of minder strekt, of op een bepaalde manier je arm steunt? Dat zou je nog kunnen proberen, maar verder is er helaas niet veel wat je zelf kunt doen aan dit soort pijn. Echt een afspraak maken bij de huisarts dus, en uitzoeken wat er precies aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De pijn die hetzelfde is als na het stoten van je telefoonbotje, is een zogenoemde neuropathie van de nervus ulnaris. Ofwel zenuwpijn van de ulnaris zenuw. Die pijn komt voor als deze zenuw klem komt te zitten. Vaak is dat in de buurt van je elleboog. Daar loopt de zenuw in een klein tunneltje. Dat tunneltje kan te krap worden door zwelling van de spieren eromheen. Heb je je armen veel belast de laatste tijd? Tenniscompetitie gespeeld? Geklust? Verhuisd? Zo ja, dan zal het met wat rust wel weer verdwijnen. Zo nee, dan toch maar naar de huisarts als het lang aanhoudt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zenuwpijn heet neuropatische pijn.Zit het in de pink: ulnaris. Maar als het 'snachts optreedt kan het bv carpaal tunnel syndroom zijn. Rust en kijken wat het uitlokt (kan heel goed computer zijn)