Hoe heet die pijn die je kan krijgen na het eten van bijvoorbeeld droog brood?(zie uitleg)

Je kent het wel, je bent aan het eten en je neemt bijvoorbeeld een iets te grote hap of iets te droog eten en opeens gaat je rug/keel/maag heel erg pijn doen. Hoe heet dit en wat kun je hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.1K

Het beste antwoord

Volgens mij is dat het gevolg van eten zonder goed te kauwen ook wel schrokken genoemd. Eveneens volgens mij bestaat er geen naam voor de gevolgen van schrokken.
De bedoeling van ons spijsverteringsapparaat is dat men voedsel goed tussen de kiezen kauwt zodat het speeksel met zijn enzymen de tijd krijgt om zich te mengen. Deze bewerking van ons voedsel zorgt er voor dat het voedsel zonder problemen de slokdarm kan passeren en in de maag verder kan verteren.
Schrokken is #$%^& slecht voor je gezondheid, voedsel verdient aandacht, het houdt je gezond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als je een te grote hap ergens van neemt of gewoon niet goed kauwt, kan je ineens achterin je keel/slokdarm/borst een pijnlijk gevoeg krijgen.
wat je hieraan kunt doen is wat water drinken en verder afwachten.
wat je kunt doen om het te voorkomen, is veel beter kauwen en misschien kleinere hapjes nemen.
en zeker niet gehaast eten, maar de tijd er voor nemen, ga zitten en eet, niet lopend of werkend eten.