waar is pijn in bovenrug na een slok drinken een symptoon van?

als ik een slok neem krijg een een pijnscheut aan de rechterkant van mijn bovenrug. kennen jullie het gevoel dat als je teveel gegeten hebt? zo voelt het maar dan erger.
misschien is het van belang erbij te vermelden dat ik de laatste tijd ook vaak misselijk ben, en dan moet overgeven.
ik kan niet zwanger zijn, want ik heb een implanon (een voorbehoedsmiddel dat 3 jaar werkt, beter dat de pil)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (1)

Lijkt het meest op een probleem met je maag of slokdarm, bijvoorbeeld een slokdarmontsteking. Misselijkheid en overgeven kan daar bij passen, en zijn bij voortduren sowieso een reden om de huisarts te consulteren. Ik zou dus een afspraak maken, je huisarts kan je klachten veel beter beoordelen en eventueel verder onderzoek (laten) uitvoeren. Maar ik vind wel dat er een reden is om langs te gaan.