wat kan ik doen bij pijn aan mijn bekken ?

Ik heb altijd pijn aan mijn bekken als ik veel beweeg. Dit zou tog nog mogen op mijn 17de. wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ben je al bij de huisarts geweest? Die kan je onderzoeken, en je eventueel doorverwijzen voor verder onderzoek, of voor behandeling door een fysiotherapeut of oefentherapeut. Mogelijk heeft het te maken met een verkeerde houding, of zijn je banden wat los zodat je spieren eigenlijk harder moeten werken, wat vaak goed op te lossen is door de juiste spieren te trainen.

Wat je zelf kunt doen, is in elk geval niet forceren als je veel pijn hebt, maar er ook voor zorgen dat je genoeg beweging krijgt. Het beste is om zoveel mogelijk symmetrische bewegingen te maken (dus niet teveel op één been staan, ergens recht voor gaan staan als je iets moet tillen of pakken, bij bukken ook ergens recht voor gaan staan, etc.) in elk geval totdat je weet wat het probleem is en dit misschien op kunt lossen. Verder is veel afwisselen altijd goed: na een tijdje zitten even gaan staan, na een tijdje staan even zitten of lopen, na een stuk lopen even zitten, en tijdens lang zitten een beetje op je stoel wiebelen. Wiebelen houdt je spieren actief en voorkomt dat je teveel éénzijdige belasting hebt.

En verder echt naar je huisarts gaan! Zoals je zegt is het wat vreemd dat je op je 17e "altijd" last hebt van je bekken als je veel beweegt, dus het is van belang om uit te zoeken wat er aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist. + HUP naar de dokter!
Even laten checken door een fysio. Je hebt daarvoor geen verwijzing nodig van de HA. Je kunt er gewoon naar toe.

Symmetrisch bewegen is achterhaald dus gewoon lekker bewegen.

Bekkenklachten zijn erg vervelend en kunnen belemmerend zijn. Succes met alles.