Wat is dit voor puist, en wat kan ik eraan doen? (inclusief foto)

Ik heb sinds 2 dagen een puist op de zeikant van mij kuitspier. het prikt heel erg als ik er tegen aan zit, een soort van branderig gevoel. ik heb het paar keer proberen te laten knappen, maar hoe hard ik ook knijp, het wil maar niet kapot. en bij het knijpen doet het echt ongelovelijk veel pijn, een erg prikkelig/branderig gevoel. de foto heb ik toegevoegd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
betekent dat een steenpuist? er groeide wel een haartje op, maar die heb ik eruit getrokken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een rijpe steenpuist. Rijp voor de pluk als ik het zo mag noemen :p Als je aan 2 kanten nagels zet en een beetje naar beneden drukt en dan langzaam je nagels naar elkaar toe doet, moet het pus eruit springen. Natuurlijk kan dit pijn doen, maar goed, wie mooi wil zijn...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb er met een hete naald in gestoken, er kwam wel een klein beetje pus uit, maar dat was echt heel weinig. de pijn is het zelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met een naald erin steken is niet vrij van gevaar,de pus kan zo in het lichaam komen en een ernstige ontsteking veroorzaken.
Wil je toch met een naald de puist kapot maken steek de naad er dan schuin naar beneden in,de pus word dan niet in de huid gedrukt.
Dit had ik bij DR.Oz op tv gezien.
Summo
11 jaar geleden
oeps, ik bedoelde trouwens niet hete naald, sorry straks loop je nog een brandwond op. Naald steriliseren maar daarna wel af laten koelen tot redelijke temperatuur aub

Het beste antwoord

wat het is ? het is een ontstoken puist.
je kan het zelf te lijf gaan (zie vorig antwoord; lucifer, ontsmetten, doorprikken), dat heb ik zelf ook een keer gedaan en ontzettend op mijn donder gekregen van de huisarts, omdat je te veel risico neemt met besmetting enz.

antwoord

wat het precies voor puist is, dat kan de huisarts het beste vertellen en ook het 'doorprikken' met professioneel ontsmetten kun je beter aan de dokter over laten i.v.m. goed schoonmaken en mogelijke andere onderhuidse ontstekingen.

Toegevoegd na 2 minuten:
...lucifer, ontsmetten, doorprikken... moet zijn :
...naald, ontsmetten, doorprikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet wat voor puist dit is, maar je kunt hem wel sneller laten rijpen door en een warme douche op te zetten of er een tijdje met een warme kruik erop te leggen.

sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lastig maar het ziet eruit als een gewoon puistje.

Wat kan helpen: een naald steriliseren in de gasvlam van je gasfornuis (als je dat hebt anders prutsen met een lucifer) en doorprikken.

Dan is als het goed is de druk eraf en de pijn weg.

Er is altijd een (kleine) kans op een ontsteking maar als je er hard op drukt duw je de troep naar binnen en is die kans nog groter

Toegevoegd na 3 uur:
Naald aub beetje af laten koelen, het verhitten was alleen bedoeld voor het steriliseren.