Wit t-shirt met blacklight erop maakt het heel felblauw achtig. Stel dat je zweetplekken onder je arm heb, wat voor effect geeft de blacklight hierop?

Als je een wit t-shirt aan heb dan geeft dat meestal wel een mooi effect onder de blacklight bij een disco bijvoorbeeld. Maar stel nou dat je last heb van okselzweet en je shirt bij de okselgedeeltes bezweet zijn, zie je dan je hele shirt felblauw op de oksels na ofzo? Wat voor effect geeft dit? Valt dit heel erg op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Als een wit shirt nat is valt het niet echt op onder blacklights. Wat je beter ziet is bijvoorbeeld roos...

Normaliter is zweet ( nieuw zweet) ook niet gelig en stinkt het niet. Pas als er bacterien bij komen ( oud zweet) dan wordt het vies en ziet het er vies uit. Dus dan zie je het wel beter.

Wat je wel ziet is dat de natte plek aan de huid kleeft dus lijt het of de stof transparant is. Dan zie je de huid/ of haar erdoorheen schijnen. Hoe kwam je op die vraag? :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nieuw zweet stinkt enorm in een synthetisch shirt omdat dat shirt gewoon meteen stinkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is onzin. Daarom stinkt een sportschool niet en een sporttas waar de kleding te lang in heeft gezeten niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'wel 'moet dat zijn uiteraard!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit het verschil gemerkt tussen zweten in een katoenen shirt of in een net gewassen shirt met elastan of hoe heet dat spul? Ik heb gisteren nog zo'n shirt weggegooid en koop ze ook al lang niet meer.
De plekken onder je oksel lichten wel op, alleen lijkt het wat minder fel te zijn. Iets donkerder dus, niet veel.