Pusbultjes bij schaamgebied komen steeds terug. Wat kan ik hiertegen doen?

Hallo,

Rondom mijn schaamstreek, ter hoogte van mijn lies heb ik last van kleine pusbultjes. Ik ben naar de huisarts geweest, maar hij wilde mijn schaamstreek bekijken. Dit wilde ik echt niet, dus heb dit ook niet gedaan. Vooral voor mijn menstruatie heb ik hier veel last van. Wanneer ik zachtjes op een bultje druk, komt er een lading pus en vocht uit. Ik ben aan het herstellen van een langdurige ziekte. Mijn weerstand is dus niet hoog, en ik mag voorlopig geen antibiotica zei de huisarts. Mijn schaamstreek scheer ik redelijk vaak. Wanneer ik dit een poosje niet doe, blijf ik toch last hebben. Heeft iemand hier ervaring mee, of weet u wat dit zou kunnen zijn? Ik heb mijn ex al op de hoogte gesteld, je weet tenslotte maar nooit...

Alvast bedankt voor de reacties!
Met vriendelijke groet,
Anna Bergen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je arts (hij) het niet mag zien, ga dan terug naar je huisartsenpraktijk en vraag om een 'zij'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een arts kan hier niets over zeggen zonder het te zien en dan zouden mensen hier dat wel kunnen ?
Maak er desnoods een foto van voor je arts, vraag of hij daarmee een diagnose kan stellen.

Antwoorden (3)

Hoi Anna,

Ik denk dat dit simpelweg ingegroeide haarzakjes zijn.
Je zou kunnen beginnen met de haargroei mee te scheren i.p.v. er tegenin (Ik weet het, dat gaat sneller en beter).
Daarnaast zou je eventueel huidvriendelijke scheergel of scheerschuim erbij gebruiken.
Wat misschien ook nog een mogelijkheid is het gebruik van een scrubgel. Dit verwijderd dode huidcellen waardoor de haarzakjes minder snel verstopt zullen raken.

Hopelijk heb je er wat aan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met tea tree olie zuiver je de huid. Na het scheren en douchen eerst afdrogen en dan aanbrengen met natte handen en laten drogen. Niet te vaak scheren want dat irriteert de huid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De een heeft er meer aanleg voor dan een ander. Het waarschijnlijk inderdaad ingegroeiede haartjes.
Ik scheer me nu juist dagelijks. De huid lijkt eraan te gaan wennen.. Het hoeft niet al te secuur en zeker niet hard drukken met het mesje. Daarna met olie naar keuze inwrijven.
Ik ben weliswaar geen arts maar je kunt er rustig van uit gaan dat het géén SOA is.
Sterkte...en een poos doorzetten. Het heeft mij tenminste enorm geholpen.