Hoe krijg ik een eeltpit weg?

Ik heb al enkele jaren een eeltpit zitten op mijn grote teen valk onder de nagel. Ik heb het al een paar keer
Weg proberen te laten halen door een Pedicure, echter zonder succes. Als ik er nu last van heb, knip ik de huid er bij weg, en dan gaat het prima... Echter het is geen oplossing... Iemand tips? Oplossing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (4)

Ik gebruik daarvoor Compeed eelt klevers, een paar dagen laten op liggen en dan de zachte huid afkrabben, nieuwe klever aanbrengen , enz tot die eeltpit verdwenen is.
Fantastisch product en reeds al die jaren afgezien en pedicure betaald.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verkrijgbaar bij de apotheek zowel in BE als NL.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaan speciale likdoornpleisters en cremes om ze te verwijderen, ze zijn te koop bij de drogist, heb je al over de oorzaak nagedacht, waarschijnlijk koop je te strakke schoenen, waardoor je tenen niet genoeg ruimte krijgen en daardoor komt er teveel druk op die plek, wat dus de eeltvorming veroorzaakt, laat je eens adviseren over je schoenen. Als je schoenen in orde zijn moet een pedicure het probleem ook voor je op kunnen lossen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een nagelknipschaar drukt je de hoek hiervan tegen het centrum van de "likdoorn" en je maakt een knippende beweging. De knipschaar komt steeds dieper in het eelt totdat je iets 'hards' voelt, de knipschaar stevig vasthouden en dan trek je de spijkervormige likdoorn zo uit je teen. Onmiddellijke opluchting is het gevolg! Geen pijn en het gaatje in je teen geneest vanzelf, wel even ontsmetten uiteraard!
Als het steeds terug komt zou je eens kunnen kijken wat de oorzaak is.
Succes

Toegevoegd na 3 dagen:
Sowieso verstandig om uit te zoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn want 1 keer zelf doen kan geen kwaad maar je kunt het niet blijven doen. Als je er niet uitkomt zou je het eens aan je huisarts kunnen vragen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nadat je de eeltplek weg hebt gehaald, kun je het beste de probleemplekken op je voeten insmeren met vaseline, dit houdt je huid zacht en daardoor ontstaan er minder snel eeltplekken/likdoorns.