ik heb last van keelpijn, ik hoest slijm op en mijn borst doet pijn kan ik hiervoor naar de 1e hulp?

ik heb vorig jaar een longontsteking gehad ,
zou het ook wat anders kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En daarom hebben de (huis) artsen het veel drukker dan ze zouden moeten. Potverdorie. . .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Huisarts-huisartsenpost bellen als je ongerust bent.
Neem in ieder geval de koorts op, bij longontsteking heb je in principe ook verhoging of koorts.
EHBO is niet aan te raden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die pijn op de borst kan ook van het hoesten komen!

Antwoorden (4)

Nee, daarvoor bel je hoogstens de huisartsenpost. Bij de SEH heb je kans dat je je eigen risico kwijt bent en vier uur moet wachten.

Toegevoegd na 24 seconden:
Verder ben ik geen arts dus ik waag me niet aan diagnoses, daar is nu juist die huisartsenpost voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het kan gewoon een verkoudje zijn.
Een licht keelontsteking.
Daarvoor ga je niet naar de eerste hulp.

Je zou nog wel eventueel je eigen dokter kunnen bellen
en zien wie er weekenddienst heeft in zijn praktijk
of een dokterspost.

En anders hou je je een paar dagen rustig.
Rust houden.
Zuigen op snoepjes.
Veel drinken >> koel water.
En dan maandag even naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je geen koorts hebt, is er geen ontsteking. Indien wel, ga je even naar huisartsenpost, of de dienstdoende huisarts. Een longontsteking, als dat het geval zou zijn, kan je beter niet verwaarlozen. Geen koorts: maandag even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had 'zo'n 3 weken geleden precies hetzelfde,heb een paar dagen rust gehouden,dropjes en strepsils voor de keelpijn genomen ,voelde me flink beroerd maar het is weer over gegaan zonder arts,het is wel perfect weer voor een luchtweginfectie.
ik had lichte verhoging,heb je echt koorts even de diensdoende huisarts bellen.
sterkte