Stel, iemand met een lichte hersenschudding doet een dagje Walibi. Wat zouden de gevolgen kunnen zijn ?

Ik kan deze persoon niet tegen houden, maar ik wil wel graag weten waar ik op moet letten, en wat ik eventueel kan doen aan EHBO-akties, achteraf. :-(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

Hier is absoluut geen algemeen antwoord op te geven.

De herstelperiode is voor iedereen verschillend. Waar de één na een paar dagen van zijn of haar klachten verlost is, kan een ander weken na de klap nog hinder ondervinden.

Vroeger moest je plat op bed blijven liggen,
maar dat is tegenwoordig al lang niet meer zo.

Adviezen zijn er genoeg.
Die vind je o.a. hier:
http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/artikelen/2410/dit-moet-je-niet-doen-bij-een-hersenschudding

Als die persoon niet veel klachten heeft en niet veel symptomen en vooral niet veel hoofdpijn, dan kan die gewoon veel doen.
Maar sporten, waarbij je een klap op het hoofd kan krijgen,
ja die worden afgeraden.

Verder kun je weinig doen.
Het kan zijn dat die persoon ineens barstende koppijn krijgt, dus zorg voor een voorraad paracetamol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een zinnig antwoord op mijn vraag en de informatie via link is bovendien ook zeer helder en nuttig.
Bedankt !

Andere antwoorden (1)

Allereerst: raadpleeg uw arts.

Mijn visie: als die persoon in een attractie gaat waarbij grote druk op het hoofd ontstaat (achtbaan) of waarbij het hoofd heen en weer geschud wordt (diverse kermisachtige attracties) bestaat de kans dat hij zieker naar huis gaat dan hij gekomen is. Overgeven behoort tot de mogelijkheden, barstende hoofdpijn uiteraard ook en weat al niet meer. Zo'n persoon zou gewoon thuis moeten blijven. En, als hij toch meegaat, nergens in gaan.
Preventieve actie: attractiepersoneel inseinen, zodat dat de toegang kan ontzeggen aan de desbetreffende persoon.