Kan migraine op lange termijn erger worden?

Ik heb vandaag een migraine-aanval gehad en die was heel erg, mijn zicht werd heel slecht en ik moest overgeven. Ik heb het een keer eerder gehad, een jaar geleden. Mijn vraag is dus, kan migraine erger worden? En als ik het zo weinig heb, moet ik dan naar de huisarts?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik zou sowieso naar de huisarts gaan. Niet omdat het gevaarlijk is ofzo. Maar migraine is zo K*T! De huisarts kan je medicijnen ervoor voorschrijven. Ik heb zelf Imigran, en dat werkt uitstekend bij een migraine aanval. Ik heb er ongeveer 2 a 3 per jaar. En dan ben ik erg blij met die pillen. (Behalve als ik ze weer uit kots want dat heb ik ook wel eens gehad. 3x moeten innemen voordat het er eindelijk in bleef.)

Het beste antwoord

Een migraine aanval kan verergeren of juist veminderen naarmate men ouder wordt. Om te weten of je naar de huisarts moet , moet je een paar risicofactoren bekijken : hoge bloeddruk , leeftijd , en wat er voorafging aan de migraine ( zonnesteek bv ) . Pas als je die informatie hebt kun je kijken of het nuttig zal zijn om naar de huisarts te gaan .
En zoals in voorgaande antwoord al gezegd is , als je het niet vertrouwd en er onzeker over voelt is het altijd raadzaam om naar de huisarts te gaan .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, kan zeker verergeren. Mocht het vaker voorkomen, zou ik je zeker aanraden naar de huisarts te gaan. Ook als je je onzeker voelt over het verergeren is dat goed om te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij is t juist minder erg geworden. Vroeger, wanneer ik er last van had, voelde ik het veel erger. Nu veel minder, alhoewel het nog steeds geen pretje is.