Stel; je partner is voor een gedeelte slechthorend en jij hoort goed. Kan je de tv zodanig zetten dat hij via de koptelefoon harder geluid geeft?

zeg maar het normale geluid van de tv voor de horende en een hoger volume via de koptelefoon. Zodat je niet als horende weg geblazen word door het geluid, alsmede de buren. Of zijn daar al andere oplossingen voor?

Het beste antwoord

Als je partner een hoorapparaat heeft, is er nog een optie: de ringleiding.

"Een ringleiding zorgt ervoor dat slechthorenden met een hoortoestel het geluid van televisie, radio of het geluid in bijvoorbeeld een concertzaal of kerkgebouw kunnen beluisteren.

Het geluidssignaal wordt aangesloten op een ringleidingversterker. Deze versterker zendt het geluidssignaal door een draad (de ring) die in lussen langs plint of plafond is aangelegd. Slechthorenden kunnen hun hoortoestel op de T-stand zetten. Door middel van inductie ontvangt het hoortoestel het signaal uit de ringleiding.

Elke individuele luisteraar met een hoortoestel of cochleair implantaat kan draadloos gebruikmaken van deze ringleiding."
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja. Sommige koptelefoons hebben een regelbaar volume en bij sommige tv's kun je het volume van de koptelefoon afzonderlijk instellen, maar dit verschilt per tv.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je partner kan een gehoorapparaat nemen. Ander moet je inderdaad een koptelefoon kopen die versterking heeft aan het oor en daar harder kan worden gezet.
11 jaar geleden
Technisch kan het, maar het verweg het beste om voor een gehoorapparaat te gaan, want hoe moet het anders met de telefoon, de radio, gewoon buiten mensen spreken, dat gaat met de koptelefoon optie niet werken.