Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Heb 3 maanden geleden een paniekaanval gehad en ben erg depressief Wie heeft goede raad voor mij om weer te lachen en dat ik weer aan het werk kan??

Weet jij het antwoord?

/2500

Naar je huisarts,.zoek professionele hulp.

Zoek ren leuke hobby iets waarop je je kan op verheugen zoals Fotografie schilderen of doe is vrijwilligerswerk het geeft je een goed gevoel. P.s loop even naar buiten in je pyjama en schreeuw kei hard wat os het leven Toch mooi :)

Dit is niet zomaar op te lossen. Ik weet niet hoe je er financieel bij zit, maar werken doe je (nog) niet. Ik ben echt van mening dat mensen met een depressie er goed aan doen om een half jaar naar het buitenland te gaan en te kijken wat er allemaal nog meer is dan constand tussen die 4 muren te zitten piekkeren. Bij voorkeur een zo arm mogelijk land, en ontdek plaatsen waar mensen echt rede hebben om depressief te zijn, maar het leven nemen zoals het is en er dan nog het beste van maken. Ik zeg niet dat jij geen rede hebt om depressief te zijn, maar dit kan je wel helpen om in te zien dat je het in principe zo slecht nog niet hebt. Dus maak een "reisje" en sla nieuwe leuke dingen in je op. Kijk hoe andere mensen handelen in moeilijke situaties en pluk er de goede dingen uit die je over gaat nemen en uit gaat voeren. Veel sterkte iig.

Inderdaad, naar de huisarts gaan. Al is het alleen maar zodat hij/zij naar je verhaal kan luisteren. Eventueel kan hij/zij je doorverwijzen naar een psygoloog. Deze kan je veel inzichten/manieren geven om leuke (en soms ook kleine) dingen in jezelf en in andere dingen te vinden.

Zorg er voor dat je genoeg daglicht krijgt, blijf niet binnen zitten maar ga elke dag minstens een half uur buiten iets actiefs doen: wandelen, fietsen, sporten. Ook al word je al misselijk bij het idee. Daarnaast moet je zorgen dat je begeleiding krijgt, dus ga naar de huisarts.

Een klein opbeurend liedje. Hoop dat je gauw weer de oude bent, sterkte!

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=XmI5mJ5N9i0

Voor de paniek, zou ik zeggen, moet je wel hulp zoeken. Waardoor ontstond die. Je moet dit in de toekomst zien te voorkomen. En dat kan heel goed, zoek een goede psycholoog, via je huisarts. Wat de depressie betreft, als het geen aanwijsbare oorzaak heeft, bv overwerkt zijn, of manisch-depressief zijn, zou ik het advies van Rena aanbevelen: kijk eens rond in andere landen en andere omstandigheden, tel je zegeningen en probeer iets voor een ander te doen, beetje vrijwilligerswerk is nooit verkeerd. Je nuttig voelen maakt dat je weer kunt lachen.

Zoals in dit topic al een beetje zichtbaar is bestaan er verschillende opvattingen over het begrip 'depressie'. Dat is ook logisch aangezien de manier waarop het woord wordt gebruikt doorgaans verkeerd is. Men spreekt nogal makkelijk van een 'depressie'. In veruit de meeste gevallen wordt gesproken van een depressie terwijl men eigenlijk bedoel last te hebben van neerslachtigheid of een sombere periode. Dit hebben sommige mensen meer dan anderen, dit kan een wat langere periode voorkomen als reactie op een heftige gebeurtenis. Dit zou je bijvoorbeeld verwachten voor de periode na het verlies van een geliefde, en is een normale reactie. Meer geaccepteerd is de term 'rouwproces'. Hier komt iemand zelf weer uit, vaak met een duwtje in de rug van familie, vrienden of hulpverlening. Hier kunnen veel in andere antwoorden gegeven oplossingen hulp bieden. Een echte depressie heeft in principe vergelijkbare kenmerken (daar komt de verwarring vandaan), maar dan veel en veel erger. Het gaat hier om een ziekelijke reactie. Dit is een stemmingsstoornis die wordt omschreven in de DSM. Denk hierbij aan mensen die hele dagen in bed liggen met de dekens over hun hoofd. Mensen met een stevige depressie KUNNEN heel weinig. Als dit het geval is, wordt meteen duidelijk dat adviezen als ‘ga eens een tijd naar het buitenland’ of 'ga leuke dingen doen' kant noch wal raken. Hier is simpelweg geen mogelijkheid toe. In dit geval is zeker professionele hulp nodig. Het is dus zaak om eerst eens vast te stellen wat er nu aan de hand is. Als je verteld dat je al drie maanden niet hebt gewerkt, staat zo langzamerhand je baan en financiele situatie op het spel. Het lijkt me tijd worden om in ieder geval met de huisarts te gaan praten (zoals al door velen is genoemd). Deze kan dan bepalen of het zal moeten blijven bij een duwtje in de rug, of intensievere hulpverlening.

Als je erg depressief bent en werkelijk niet naar behoren kan functioneren, is het waarschijnlijk goed dit serieus te nemen en naar een goede therapeut te gaan bij andere dingen die je zelf voor jezelf ook onderneemt. Als je erg vastloopt met jezelf is het niet altijd mogelijk om zelf of met vrienden proberen een oplossing te vinden, dan kan een therapeut die wat dieper met je wil zoeken geen overbodige luxe zijn, je hoeft je niet te schamen als je zelf niet uit zoiets geraakt, het is heel menselijk om vast te lopen en misschien niet zelf de reden en oplossing te vinden. Iets wat iemand anders die ik ken en ook erg depressief is geweest, erg heeft geholpen bij zijn therapie en medicatie in zijn geval, was heel intensief gaan sporten. Iets wat ook kan ophelderen is eens goed nadenken aan welke mensen en situaties en activiteiten je de energie en het goed gevoel waar je naar op zoek bent, aan je géven, en welke je energie zuigen en je slecht doen voelen. Dit eens even heel serieus nemen en energiegevers in je leven op te zoeken en energiezuigers verminderen? Wat mijns inziens ook nuttig is, is bewust elke dag iets doen waar je plezier in hebt, je kan dit ook een ritueel maken voor jezelf zodanig dat je jouw 'momentum voor je eigen persoon, en de rest van de wereld kan even de pot op', inbouwt. 'Nieuw' in hulp bij depressie en vermoeidheid, zijn mindfulness trainingen, die je met oefeningen helpen van het moment te genieten en goed je lichaam te voelen. Ook misschien: als je thuis zit en je dagen een oeverloze zee zonder structuur lijken te worden, kan het misschien ook goed zijn om bewust terug structuur in te bouwen (begin de dag met tas koffie, eet tussen 12 en 13, maak dan een wandelingetje, eet weer rond 19u, kijk je favoriete soap enz). Tenslotte: buiten komen om gewoon een wandelingetje te maken, je hoofd te luchten en even genieten van de zon en avondlucht kan een erg goede eerste en laagdrempelige stap zijn om je wereld even open te trekken buiten je muren en problemen! Het is voor ieder anders maar als JOU iets te binnenvalt waar je wel plezier aan kunt beleven, probeer dit dan DOOR je futloosheid en je slecht-voelen te trekken, besef dat het voor jou momenteel BELANGRIJK is om te genieten op welke manier dan ook!

Kijk meisje ben boos en tv-kantine en voor FC Kip en ga zelf tegen mensen praten met de Judeska-voice Daar wordt je helemaal vrolijk van en de mensen om je heen ook, zeker weten! Veel sterkte en succes :)

Bronnen:
http://www.malprensa.com/wp-content/upload...

Spreek wat vaker met vriendinnen af . Of zoek een leuke hobby. Helpt dat niet ga dan naar de Huisarts.

Bronnen:
...

Als je er geld voor heb ga dan eens een dag weg en laat je heerlijk verwennen. Liefs nog met een vriend/in. Ben je echt depressief en zie je het niet meer zitten, praat dan met je huisarts. Misschien kan hij je door sturen naar een psygoloog. Mij heeft dat heel goed geholpen met het verwerken dat ik borstkanker heb gehad en er met niemand over praten kon. Voor de paniekaanvallen heb ik een medicijn gekregen die ik alleen maar inneem als ik de aanval voel opkomen. De tijd tussen twee aanvallen wordt steeds groter. Als je nog nooit zo'n aanval heb gehad, weet je ook niet hoe angstig zoiets kan zijn. Ik wens je sterkte

Bronnen:
Zelf ondervonden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100