Welk soort bed is het beste voor je rug?

Zelf slaap ik al wat jaartjes op een waterbed. Het klinkt ideaal, maar ik begin er mijn twijfels over te krijgen. Vaak ligt mijn hoofd in verhouding met mijn lichaam niet op de hoogte zoals dat volgens mij zou moeten en word vaak wakker met pijn in mijn rug of nek. Kan dit aan de hoeveelheid water liggen die erin zit?

Sowieso ga ik een nieuw bed kopen en wil graag weten wat het beste is voor je rug. Zelf denk ik aan een gel bed, maar dit klinkt net zo lekker als een aantal jaar geleden het woord waterbed klonk. Toch maar beter een ouverwetst matras, of zijn er nog meer opties? Kosten zijn niet belangrijk. Mijn rug heeft hierbij de hoogste preoriteit. Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens bij deze link http://www.goeievraag.nl/vraag/matras-rugpijn.21799

Het beste antwoord

Ik heb je een link gegeven over richtlijnen voor de aanschaf van een nieuw matras.
Hier staat alles heel duidelijk en uitgebreid beschreven.
Zelf heb ik 20 jaar op een dubbel gestabiliseerd waterbed geslapen.
Doordat we na al die jaren 2x achter elkaar een lekkage kregen zijn we overgestap op een matras.. dat is echt heel anders, bij een waterbed wordt alles ondersteund, bij een matras zal je zelf een fijne houding moeten gaan zoeken.

succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Leuke info ;)

Andere antwoorden (6)

Hastens en tempur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tempur is wel voor mensen die het vlug koud hebben. Las ik iig laatst in de consumentengids. Leenbakker kwam daar heel goed uit te test ( ja ook ik was lichtelijk verast). Dat was wel meer voor mensen die het vlug warm hadden.
Een bed met een harde matras is het beste van al.
Er bestaan ook orthopedische of medische matrassen.
Ik ga hier geen merken noemen maar elk groot merk heeft er zo wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bed met een harde matras is het beste van al. Bron?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de bron vermelde link staan een paar interessante artikels in.
Die harde matras is ons aangeraden door onze chirurg die mijn vrouw geopereerd heeft en een dubbele dynamische fixatie gedaan heeft op L4-L5-S1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er stond laatst wel een artikel in de consumentengids dat hard bij iedereen wel anders is. De ene winkel noemt iets hard en wat bij de ander niet als hard gezien word. Dat is misschien wel handig om te weten als je naar een hard matras zoekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.matras.info/hardmatras.php Dat een specifiek matras aangeraden is welke ook hard is, zegt natuurlijk niet gelijk dat een harde matras altijd beter is. Of dat harde matrassen altijd beter/goed zijn. Uit een van de stukken uit jouw link: Veel mensen slapen op dit moment te hard....
De beste matras voor jou is heel persoonlijk. Het ligt aan je lengte, lichaamsgewicht, of je graag zacht of juist hard ligt, en niet te vergeten je slaaphouding: de één slaapt graag op zijn buik, de ander ligt liever op zijn zij.

Ga eens naar een paar goede beddenwinkels en vraag daar om advies. Vertel wat jouw wensen zijn op slaapgebied en laat je goed voorlichten. Wij kunnen je niet vertellen wat voor jou het beste bed of matras is, dat is zó persoonlijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is voor iedereen weer anders,ik raad je aan naar een bedden speciaalzaak te gaan en het daar uit te proberen,het beste als je nog niet moe bent en niet te veel in één keer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een matras van traagschuim is echt heerlijk. Ik heb het zelf jammer genoeg niet, maar je hoeft er maar op te gaan zitten en je voelt je rug al ontspannen.
Als je naar een goeie beddenzaak gaat kunnen ze je goed advies geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een matras van Nasa traagschuim, latex of schuimrubber met verschillende zones en een pocketveren matras geven de beste ondersteuning aan je rug zonder druk uit te oefenen op je gewrichten.
Zelf heb ik een pocketveren matras en ik ben er heel tevreden over, omdat ik nu geen rugpijn meer heb.