Wie weet dit? Ecseem of toch wat anders?

Ik heb nu al verschillende middeltjes gebruikt via de huisarts. Ook had ik zelf wat dingen voor de tijd uitgeprobeerd.
Hij dacht dat het eczeem was met een schimmelinfectje.
Maar elke keer als ik de keur start komt het snel weer terug.
Na een week vedwijnd de plek, dan ga ik nog een week door.
Maar de week later komt het weer.
Heb al veel geprobeerd in volgorde
-Micronazol 2x dg
-Fusidine Zalf 2x dgs
- fusidine zalf 1x daags en myk1 lotion..
Alles het zelfde effect..
Zelf heb ik voor de tijd met calendula geprobeerd en topicorte..
Beide doen eigenlijk precies het zelfde als de medicijnen van de ha..

Maar blijvend resultaat is nog niet gelukt!

Weet iemand raad?

Ps na een tijdje komen er korstjes op. Niet te zien op foto.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fucidin werkt tegen bacteriën, miconazol tegen schimmels. Als het eczeem is, zou je er Sudocrem (babybillenzalf) op kunnen proberen. Dit soort huiddingetjes zijn vaak lastig om aan te pakken. Is dit het enige plekje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In deze vorm wel, ook heb ik op
Mijn hoofdhuid problemen en plekjes.
Hij weet niet of het psoriasis of eczeem is. Daar gebruik ik topicorte en ketronazol voor. Verder heb ik in mijn liezen hidradinitis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is onder mijn borst
Kristal
11 jaar geleden
Even als aanvulling, als je hormonenzalf gebruikt tegen eczeem, is het echt heel belangrijk om de behandeling af te bouwen nadat de plek is geheeld. Dus niet ineens stoppen, want dan komt het meestal snel weer terug. Ik heb er een aantal maanden voor uitgetrokken om af te bouwen. Iedere keer een iets langere periode de zalf niet gebruikt. En inderdaad, het eczeem kwam eindelijk niet meer terug.
Misschien heb je er iets aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na mijn weten gebruik ik geen hormonen zalf.
Weet niet of in de fusidine hormonen zitten.
Eigenlijk na 2 dgn naar laatste smering soms iets langer komt het al weer licht terug. Soms meteen weer erg rood
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@kristal er zit in die fucidine even de patiëntenbijsluiter gepakt omdat het niet op etiket is triamcinolon in.
0.1% Dat zijn toch hormonen?
Kristal
11 jaar geleden
Ik wilde dat ik het wist Caulyflowers over die fucidine, ik denk van wel maar dat kan je wel even bij de apotheek vragen, die weten het zeker. Als het na twee dagen na de laatste smering al terug komt, dan gaan afbouwen met bijvoorbeeld om de vier dagen 1 dag niet smeren. Dat 2 weken zo doen, dan om de drie dagen 1 dag niet, weer twee weken, dan om de 2 dagen 1 dag niet, etc. Als je op het punt bent dat je niet meer zou hoeven smeren dan voorlopig een paar weken nog 2 x per week, dan 1 x per week en uiteindelijk stoppen. Op die manier deed ik het, op aanraden van de dermatoloog, en dat hielp me, terwijl ik er al jaren last van had.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar kan ik je plan uit mij zelf gaan volgen? En is het verstandig om
Toch eerst de huisarts te contacten
Kristal
11 jaar geleden
Tuurlijk altijd eerst de huisarts of dermatoloog om advies vragen als je eczeem hebt. Wanneer je dan hormonenzalf krijgt voorgeschreven en het langzaam dient af te bouwen kan je het op de manier doen die ik beschreef.

Het beste antwoord

De dermatoloog weet waarschijnlijk welk zalfje het beste hiertegen werkt. Een hormoonzalf bijvoorbeeld. Probeer via je huisart een doorverwijzing naar de dermatoloog te krijgen. Het heeft mij veel geholpen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik loop al bij een dermatoloog voor hidradinitis suprativa, zou ik het rechtstreeks aan hem kunnen vragen of toch met een verwijsbrief..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het gewoon rechtsteeks vragen. Die verwijsbrief is er alleen voor dat het vergoed word.

Andere antwoorden (1)

eczeem is een gecompliceerd iets en kan vele oorzaken hebben; de beste raad die ik je geven kan is te gaan naar een goede dermatoloog (bv in de VU)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is ook zo, loop al bij een dermatoloog voor iets anders.
Maar ja voor iets anders moet je toch een nieuwe verwijzing hebben?
Hoop dat mijn ha het begrijpt. We zijn nu al tijden aan het aanklooien
constant
11 jaar geleden
nogmaals E. is een ingewikkeld iets. HA zijn over het algemeen niet ermee op de hoogte, met alle respect. De verwijzing door HA kun je afdwingen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maandag denk ik weer bellen naar mijn grote vriend ;)
Alleen heb eigenlijk niet veel zin om voor de vierde keer hem het te laten zien.. Hoperlijk kan het telefonisch een verwijzing krijgrn