Is deze vorm van Veneuze Malformatie dodelijk? Hoe groot is de kans dat hij 'scheurt'?

ik heb een Veneuze Malformatie in mijn knie,
ben er al 2 keer voor behandelt (alcohol ingespoten)
heb er nog steeds last van.

ik zoek veel op op internet,
omdat ik praktisch niks van een Veneuze Malformatie weet, ja wel wat,
maar het is frustrerend niet te weten wat je hebt in je been!!!

als ik zoek vind ik alleen Arterioveneuze Malformatie
en dat is n het hoofd.

is mijn aandoening dodelijk?
ik weet dat zo'n misvormsel kan scheuren en dan heb je een probleem.

weet iemand hier misschien meer over?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met 'jouw vorm'? Wat is die vorm dan?
Volgens mij mist er een deel in je verhaal.
En waarom ben je bang dat jouw vorm dodelijk is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij zijn veneuze malformaties trouwens over het algemeen vrij onschuldig. Het kan wat pijnklachten geven, maar er zijn vrijwel nooit ernstige gevolgen.
Een arterioveneuze malformatie kan wel ernstig(er) zijn, omdat hierbij slagaders een rol spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn vorm,
bedoelde ik mee,
in de knie. want een veneuze malformatie kan OVERAL in het lichaam zitten.
vandaar. je hebt ook nog verschillende soorten. daarom zei ik 'mijn vorm'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/focussen.272597
Hier is een soortgelijke lotgenoot, misschien kun je samen dit eens bespreken en ervaringen uitwisselen.. sterkte en heel veel beterschap.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb hetzelfde maar dan in m'n voet

Het beste antwoord

Nee, daar hoef je niet bang voor te zijn. Er is een heel groot verschil tussen een arterioveneuze en een veneuze malformatie, bij een veneuze malformatie zijn alleen aderen betrokken, geen slagaderen. Daarbij maakt de plaats natuurlijk uit. De enige risico's van dit type malformaties is dat het klachten kan geven door druk, omdat deze malformaties vaak langzaam groeien en dus groter worden. Daarnaast is het grootste probleem vaak het cosmetische.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat aanvullende informatie uit een PDF'je (http://www.nswv.nl/media/brochures/ava_final2010.pdf)

"Veneuze malformaties zijn aangeboren, maar soms worden
ze pas jaren later zichtbaar.
Mogelijke complicaties
– De veneuze malformatie kan druk geven in de omliggende
weefsels. In de buurt van een oog, neus, oor of in de nek
kan dit problemen geven.
– Op een hand of voet kan de malformatie functiebeperkingen
geven.
– Ook inwendig kunnen organen aangetast zijn. Er is een
kans op inwendige bloedingen."

Bij oppervlakkige malformaties zijn er dus geen echte risico's, behalve dat het wel pijnklachten kan geven. Bij inwendige malformaties heb je kans op bloedingen, maar zo'n bloeding is al veel minder gevaarlijk dan wanneer de bloeding ontstaat in de hersenen, en in een vat waar het bloed sneller doorheen stroomt (zoals bij een AVM).