Kan je na een jaar, nog gevolgen ondervinden van een klap tegen je hoofd met een grote staldeur?

Ik heb een jaar geleden door de wind een grote staldeur tegen de zijkant van mijn hoofd gehad. Ik heb nu best regelmatig hoofdpijn, zwaar gevoel in mij oogkassen en een zwaar gevoel in mijn hoofd als ik buk en weer opsta. Zou dit nog kunnen komen van de klap van vorig jaar? Ik ben toen niet bewusteloos geweest maar er was wel een kleine oppervlakkige wond. We zijn toen ook naar de dokter geweest maar daar was uitgekomen dat ik gewoon even rustig aan moest doen. Ik heb dat zware gevoel vooral 's ochtends en dit trekt meestal rond een uur of 12 weer weg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (6)

Mee naar de huisarts. Zit toch iets niet ' lekker' wat de oorzaak ook is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo denk ik er ook over!
Ik heb een vriend die een klop op zijn voorhoofd gekregen heeft van een metalen stang.
Is even werkonbekwaam geweest en terug fit verklaard maar na maanden kreeg die plots een epileptische aanval.
Er bleek een klein letsel te zijn recht tegenover de plaats van de impact.
Best eens naar de dokter voor een scan, je weet maar nooit en zo bent u zeker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Heleen. Heb 5 jaar geleden auto ongeluk gehad. We gingen over de kop! Ik had mijn armen en benen zwaar gekneusd. Met mijn hoofd/ nek mankeerde ik volgens ziekenhuis niks ! Half jaar later kreeg ik hoofdpijn, druk op mijn hoofd, was veel misselijk enz. Ik heb nu een whiplash! Ga asjeblief terug naar de dokter en laat je niet afschepen !! Veeel beterschap !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan een hersenschudding zijn geweest, als je niet genoeg rust daarna, dan kan je daar jaren lang hoofdpijn van ondervinden. Heb ik gehad. Te kort op bed gelegen toen ik een zware hersenschudding had. Wel naar dokter gaan!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snel naar de dokter! Sommige dokters schepen je al snel af als er niets te zien is. Laat onderzoeken doen en vraag om een verwijsbrief van de dokter naar het ziekenhuis. Zij hebben apparatuur om te kunnen kijken of er iets mis is. Je hersenen hebben ook een grote klap gekregen, en ik denk dat je toen toch een hersenschudding hebt opgelopen. Ga snel naar de dokter, en zorg dat er onderzoeken komen! Beter onderzoeken laten doen en dat er niets uitkomt, dan niets te laten doen en dat je wel iets hebt/
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'Snel naar de dokter' heeft echt geen zin. Die kan de tijd niet terugdraaien.
xilu
11 jaar geleden
Kan ze nog zo snel mogelijk naar de dokter gaan. Wie weet is er wel iets aan de hand en is ze er nu op tijd bij. Beter een keer te vaak naar de dokter dan niet. Ga nou maar gewoon naar de dokter en laat je goed onderzoeken in het ziekenhuis ;)
Ik weet natuurlijk niet of je het echt 'rustig aan " gedaan hebt, maar na zo een klap is dat best wel aangewezen want de kans op een lichte hersenschudding is reëel. Theoretisch is het bij een hersenschudding zeker mogelijk dat je klachten krijgt lang nadat het ongeval gepasseerd is. Zeker als je niet voldoende gerust hebt.
Bij mijn hersenschuddingen (ik heb er zeven gehad dus....) had ik ook vooral last in de ochtend. Geen idee of dit algemeen is, maar bij mij was dat in ieder geval zo. Zelfs bij mijn zware hersenschudding (antieke schrijfmachine die aan een muur hing op mijn hoofd gekregen, dus ook niet slecht :)) ben ik niet bewusteloos gegaan. Dus dat hoeft echt niet om ernstig genomen te worden. Ik heb toen - na eerst een oppervlakkige diagnose en nadien een scan - drie weken in een donkere kamer doorgebracht. De symptomen hebben desondanks nog maanden aangehouden (bv. niet tegen sterk licht kunnen etc). Ik onthou wel dat mn arts me toen zei dat hij elke relatief zware klap onder de scanner wou om alle risico's te vermijden.
Wat me wel niet duidelijk is, is of de klachten ondertussen zijn weggeweest en terug gekomen of aan één stuk hebben verder geduurd. Als het aan één stuk heeft verder geduurd is het met vrij grote zekerheid te wijden aan je ongeval. Een te oppervlakkige diagnose (hoe werd je letsel onderzocht?) of een gebrek aan rust kunnen hier aan de oorzaak staan.Is het opgehouden dan kan het met iets anders te maken hebben.
Moeilijk uiteraard om op een forum een juiste diagnose te stellen. Hiervoor heb ik niet voldoende informatie. Voor alle zekerheid zou ik naar een dokter gaan (of ziekenhuis) die over de juiste apparatuur beschikt om een nauwkeurige diagnose vast te leggen.