Wat kan het medisch gezien betekenen wanneer je hoofd snel erg warm en rood wordt?

bij enige inspanning, bv bukken, of hoesten, toiletgang, ga zo maar door. Dus niet blozen oid.
Had er vroeger geen last van, dus het bevreemd me dat ik dat nu wel (soms) zo krijg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Miss ben je in de overgang
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat hoop ik niet :) Het was wel in me opgekomen, maar het zijn geen opvliegers, ik heb het ook alleen bij bepaalde momenten. Ik zat te denken aan bloeddruk ofzo, maar heb geen idee hoor, maar overgang sluit ik eigenlijk uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik dit zo lees en aanneem dat 72 je geboorte jaar is, is het toch best mogelijk dat het de overgang is.
http://users.telenet.be/webruimtemw/Menopauze/klachten.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je zelf al aan bloeddruk denkt, waarom laat je die dan niet even controleren? kost niet veel tijd en je kunt iets uitsluiten. bloeddruk voel je niet dus ben alert.

Antwoorden (2)

Dat je lekker bezig bent geweest. Vroeger kosten de inspanning waarschijnlijk minder moeite en volgens mij reageren kinderen anders op conditionele beproevingen dan volwassenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn wel ziektebeelden waar roodheid in het gelaat een symptoom van is. Een bekende die in mijn hoofd opkomt is rosacea. Ik neig hier ook naar (ik had als kind ook altijd al erg snel een rood hoofd bij enige inspanning of vermoeidheid of iets dergelijks).

Overigens hebben de bloedvaatjes in het gezicht heel wat te verduren en is het normaal dat ze op een gegeven moment wat van hun elasticiteit verliezen. Hierdoor kan er sneller roodheid optreden dan je gewend bent. Bovendien krijgen vrouwen vaak een dunnere huid als ze ouder worden en kan er dus ook meer door gaan schemeren van wat er onder de huid zit. Dus misschien is het niet van medische betekenis, maar gewoon een teken van ouder worden. Net als de rimpeltjes bij je ogen en misschien al bij de mondhoeken. ;-)

Ik gebruik anti-redness nachtcreme van Eucerin*. Dit is hypoallergeen en speciaal ontwikkeld om de huid te kalmeren en de oppervlakkige bloedvaatjes te ondersteunen. Mijn gezicht is echt minder rood geworden! Misschien ook wat voor jou?

* Producten van Eucerin worden verkocht bij de apotheek, maar zijn ook per internet te verkrijgen.