Vijf weken geleden aan glas gesneden, nog steeds last, zou ik naar de dokter moeten?

5 weken geleden probeerde ik glas te vangen en dat lukte niet helemaal dus heb ik me gesneden. het was een snee in mn vinger van 5 cm breed/lang en ongv. 2 a 3 mm diep. ik ben toen niet naar de dokter geweest het was twijfelen of het nodig was dus heb voor niet gekozen (geen zin in gedoe en hechtingen.

het is nu alleen nog steeds dik en als je er op duwt is het harde en soms doet het zeer. ook als ik dingen moet tillen voelt dat niet altijd even fijn. ik denk alleen dat normaal een wond wel genezen moet zijn na 5 weken en aan de buitenkant is het dat ook. nu de echte vraag(en)

1. had ik beter wel naar de dokter kunnen gaan?
2. is het normaal dat zoiets nog zeer doet?
3. kan er nog glas in zitten?
4. heeft het nog zin om naar de dokter te gaan?

ik heb het gevoel alsof ik me aanstel maar heb er best wel last van dus als je antwoord op 1 van de vragen weet reageer alsjeblieft :)

alvast bedankt"

Toegevoegd na 1 uur:
lees net bij de reactie dat ik 5 cm heb neer gezet het was maar 1.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

1. had ik beter wel naar de dokter kunnen gaan? achteraf gesproken ja, maar hoeft niet bij elke snee
2. is het normaal dat zoiets nog zeer doet? nee dus op naar de huisarts (HA)
3. kan er nog glas in zitten? is mogelijk: dus naar HA
4. heeft het nog zin om naar de dokter te gaan? ja dus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor reactie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou ben geweest. zit nog glas in binnenkort waarschijnlijk chirurg :S
nogmaals bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (5)

Een snee van 5 cm en dan niet laten bekijken/hechten/plakken is niet slim.

1. Ja dus.
2. Dat weet ik niet.
3. Zou een reden van 2 kunnen zijn.
4. Dat kun je vragen door te bellen voor een afspraak.

Maandag dus toch maar even bellen! Wij kunnen het ook niet zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je reactie :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 mm diep hoef je niet te laten hechten hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het was ook 2-3 ;) Ik vind 5 cm wel enorm voor een vinger hoor, het is niet in je arm ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overigens moet je iets hechten als het wijkt, daar heeft Redrose het niet eens over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog eens: ik geloof niet dat iets wat maar 2/3 mm is maar WEL 5 cm lang niet kan wijken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1cm 1cm sorry
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik loop stage in de zorg en daar twijfelden ze over hechtingen (ik moest naar de dokter enz van hun maar ik vond het niet zo ernstig )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beter voor niks gaan dan achteraf spijt hebben, maar ja, daar heb je niets meer aan.
Maandag even de huisarts bellen voor overleg?
Fabricage van glas gaat doormiddel ven het vloeien van gesmolten glas over grote baden kwik.
Alleen al om die reden zou ik met een glaswond(je) welke na een paar dagen nog niet duidelijk aan het genezen is zowiezo naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is wel genezen alleen nog dik :( en pijnllijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je weet dat kwik giftig is?
Zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen.
Hoeft geen kwik te zijn, kans is vrij klein maar de snee kan evengoed met iets anders geinfecteerd zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jup dat weet ik:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ow oke
Je kan er zeker glas in hebben zitten en dat gaat het ontsteken.
Dus advies ga naar de dokter en laat het nakijken.
Voorkomen is beter dan genezen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zou het na 5 weken nog kunnen gaan ontsteken ????
j5m
11 jaar geleden
Ja er hoef maar op een of andere manier vuil in te komen.
Ga echt naar de dokter toe dan ben je er in ieder geval gerust over Doen Hoor!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat ik ga bedankt :)
Het komt door de diepte van de snee. Ik heb aan de basis van mijn duim wel eens zo een snee gehad en laten hechten etc.. De duim was toen wat gevoelloos. Dat gevoel kwam snel terug, maar dat harde vreemde gevoel als ik op die plek druk is er 35 jaar later nog steeds. Het is verder geen probleem gewoon niet op drukken. Bij jou zal het ook overgaan. Als er nog een glassplinter in jouw wond zit dan zou je hem goed moeten kunnen voelen. Door een rontgenfoto te laten maken kin je het gemakkelijk checken. Persoonlijk denk ik dat je een zenuw hebt beschadigd en dat het daarom vreemd aanvoelt, maar een rontgenfoto van de hand is zo gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een sneetje van 1CM en een diepte van 3 mm hoef je niet naar de dokter te gaan, wanneer het glas schoon is en/of je tetanusvaccinatie nog werkzaam is.

Er hoeft niet per se nog glas in te zitten , dan zou druk een stekende pijn geven als ware het een splinter.

Ik vermoed dat er gevoelszenuwen geirriteerd zijn en deze signalen afgeven als de wond verder goed geheeld is.

Je hersenen zullen dan op termijn het signaal van de pijnzenuwen gaan negeren.

Dit antwoord geldt alleen als er ECHT GEEN glas in zit en/of de wond NIET ontstoken is.

Anders toch even naar de huisarts, kost je nu nog geen 9 Euro!!