wat helpt het beste tegen herpes genitalis..?

Ik heb sinds kort herpes genitalis.. Wat begon met een paar kleine blaasjes begint nu toch echt hevig te prikken en pijn te doen. Ik zit nu op de laatste dag van mijn medicatie ertegen maar het prikt alsnog heel erg. Verder heb ik ook niet het idee dat de zinkzalf heeft geholpen..

Na het plassen (soms durf ik niet eens te gaan) doet het veel pijn hen kan ik moeilijk zitten..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terug naar de dokter dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral wèl gaan plassen, anders loop je de kans dat je er een blaasontsteking bij krijgt.

Antwoorden (3)

Ik vond dit op internet en aanvullend de link. Heel veel sterkte! Ik vindt het erg voor je dat je dit hebt. En ik zou om goede pijnstillers vragen (paracetamol heb je niets aan).

Er bestaat geen geneesmiddel dat het herpesvirus helemaal uit het lichaam laat verdwijnen. Daarom kan het virus steeds weer de kop op steken. Een goede lichamelijke en geestelijke conditie draagt bij aan vermindering van het aantal aanvallen. Pijnstillende middelen zijn zelden nodig. Het gebruik van gewone crèmes heeft meestal niet al te veel effect.

Er zijn wel middelen beschikbaar die effect hebben op de duur van de aanvallen, zoals valaciclovir (Zelitrex), aciclovir (Zovirax) en famciclovir (Famvir). Deze stoffen remmen de vermenigvuldiging van het virus in het lichaam en voorkomen daardoor verdere uitbreiding van de aanval. De ernst van de klachten vermindert en de duur van de aanval wordt verkort. Het is wel belangrijk dat je zo snel mogelijk na het begin van de aanval begint met de behandeling. De middelen zijn op doktersrecept verkrijgbaar. De dosering is afhankelijk van de klachten en het aantal aanvallen per jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het beste terug gaan naar je huisarts,je zal hoogstwaarschijnlijk een ander middel krijgen dat wel goed helpt.

Tegen pijn met plassen kun je een lege fles vullen met lauw/warm water en deze tegen de wondjes gieten als je aan het plassen bent,je voelt dan geen pijn tijdens het plassen.

Tegen de pijn met erop zitten kun je het beste een zwembandje kopen,opblazen en hierop zitten zodat de boel vrij hangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"beste" is subjectief, een wonderpil zou fijn zijn,
Dit werkt en er zijn geen bijwerkingen bekend:

Kokosolie.
(kan in combinatie met medicijnen genomen worden)