Dit kan komen door pittig eten, veel sambal of scherpe saus bij een gerecht.
Het kunnen ook aambeien zijn.
Als je over een paar dagen nog last hebt, zou ik naar de huisarts gaan.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus

Andere antwoorden (3)

Je hebt dan te weinig "laxerende" middelen tot je toe genomen. Drink een glas sinasappelsap en een plak ontbijtkoek en je brandende gevoel is verdwenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal wordt dit veroorzaakt doordat je ontlasting te hard is. Een overduidelijk signaal van je lichaam dus! Drink je wel voldoende? (minimaal 1,5 liter per dag) En krijg je wel genoeg vezels binnen? Probeer daar eens kritisch naar te kijken en zonodig veranderingen aan te brengen. Bruin (liefst volkoren) brood in plaats van wit doet al heel veel. Verder zilvervliesrijst, genoeg groenten en in noodgevallen willen gedroogde pruimen ook nog wel eens helpen. Mocht dit alles niet baten en heb je over pakweg een maand nog steeds last, dan is het raadzaam om even een afspraak bij je huisarts te maken. Ik heb zelf veel baat gehad bij Movicolon, een laxeermiddel in poedervorm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een branderig gevoel kan ontstaan doordat je frequent ontlasting hebt, met name bij diarree. De samenstelling van de ontlasting irriteert dan meer omdat de spijsverteringssappen nog niet helemaal geneutraliseerd zijn. Een andere oorzaak kan een fistel, een zweertje of een fissuur, een scheurtje in de anus zijn. Zeker als je normale ontlasting hebt kun je het beste naar je huisarts gaan als de klachten blijven. Zo'n zweertje of andere beschadigingen aan de anus gaan meestal niet vanzelf over.