Pijnscheuten in mijn nek, gevaarlijk?

Ik heb sinds 3 dagen erg last van mijn nek, ik heb heel veel pijnscheuten met name helemaal onder aan mijn nek, nou zit ik de laatste tijd veel achter de computer en ik heb gelezen dat het kan komen door uren in dezelfde houding te zitten. maar is het gevaarlijk??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (2)

ja, een langdurige, verkrampte houding, kan verstijving van spieren veroorzaken. Dat veroorzaakt dan weer pijnlijke aanhechtingen van die spieren (bijv in de schouder, of op het achterhoofd, of onder in de nek) die kunnen zich best manifesteren als pijnscheuten.
Als jouw klachten deze oorzaak hebben, is dat niet gevaarlijk, maar wel erg lastig.
"gevaarlijk" wordt het pas, als er tintelingen in je arm of hand voelbaar zijn, dan kunnen ook zenuwen afgeklemd zijn. Maar bij jouw omschrijving pas dat niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor dat is niet gevaarlijk.Als je veel in de zelfde houding zit, gaan je spieren protesteren.Het beste kan jij je nek lekker insmeren met een spier gel,of nog beter een pitten zak kopen(dat is een zak met kersen pitten) die kan je opwarmen in de magnetron,en die lekker in je nek leggenDat is een ideaal middel voor een pijnlijke nek.Die zakken zijn te koop bij oa bij de Tuinen,en drogisterijen.