Ik voel pijn aan me oor, kan ik er iets tegen doen?

Ik heb pijn aan men linkeroor, Het begon vanmorgen.
Als ik me linkerhand op me linkeroor zet hoor ik van die dikke geluiden.
En als ik met me rechterhand op rechteroor zet is het gewoon normaal.
Wat kan ik eraan doen? ik ben bang dat er iets ergs is gebeurt!

Toegevoegd na 3 minuten:
Lijkt of ik heel mijn lichaam hoor als ik met me linkerhand op me linkeroor zet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

ik denk dat er helemaal niks ergs is gebeurd. en dat er een propje oorsmeer wat zich in de loop van de tijd heeft opgehoopt los is gaan zitten. je kan het beste wat druppels olijfolie in dat oor doen. kan het propje vast wat weken. en maandag je oor laten uitspuiten bij de dokter.
en doe je rechter oor ook gelijk wat mogelijk zit hier ook wat overtollig oorsmeer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond alle antwoorden even goed.
Maar ik geef u hierbij de 10 punten.

Andere antwoorden (5)

druppelen met een klein beetje sla- olie of baby - olie.
word het na een paar uur niet minder huisartsenpost bellen. als ik het zo lees zit je oor erg vol met smeer. Neusdruppels gebruiken als je ook neusverkouden bent en rustig aan doen verder vandaag. bij erge pijn kan je ook een paracetamol slikken. Als je je huisartsenpost gaat bellen eerst temperatuur opnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer een druppeltje slaolie zuk 6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb olijfolie gebruikt in me oor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima, en van het weekend nog een paar keer herhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje Monaliza ik probeer het weekend
Het klinkt als een oorontsteking omdat je er pijn aan hebt,het hoeft niet altijd zo te zijn dat je pijn hebt met een oorontsteking,maar meestal is dit wel het geval.

Je kunt even de huisartsenpost bellen,het zou goed kunnen dat je even langs moet komen zodat de arts kan kijken.
Aan de hand hiervan zal hij/zij bij een middenoorontsteking een flesje AB oordruppels uitschrijven of als het niet al te erg is dat je het nog even moet aankijken hoe het verder verloopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je geen koorts heb, zal het wel meevallen met een ontsteking en is maandag vroeg genoeg om naar een arts te gaan, mocht het toch een oorontsteking zijn, ziet de arts dit direct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft niet altijd koorts te hebben met een middenoorontsteking,ik weet er helaas alles van.
Het klinkt als een (beginnende) oorontsteking of een verstopt oor. Dat verklaart de pijn, maar ook het wat verminderde gehoor door zwellen van weefsels of obstructie van de gehoorgang.

Het beste wat je daar tegen kunt doen, hoe raar het ook klinkt, is neusdruppels gebruiken. Alles staat met elkaar in verbinding via de Buis van Eustachius en van binnenuit zwellingen (en de daardoor ontstane pijn en gehoorverlies) oplossen werkt vaak het best. Van buitenaf begin je weinig tenzij het echt om een verstopping gaat.

Niet te lang doen trouwens ; als het na het weekend nog steeds pijn doet even de huisarts bellen, want dan heb je wellicht medicijnen nodig. Maar vaak is een dagje of twee neusdruppels gebruiken genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een buitengewoon verstandig en correct antwoord!
Dat verdient vele plussen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog vraagje, ik heb olijfolie gebruikt en toen ging ik slapen. Daarna heb ik nu geen pijn meer behalve bij het hikken.
Is dat dan nog erg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, probeer vooral NIET te hikken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal is het baat het niet schaadt het niet met olie en bij een echte middenoorontseking is het nutteloos. En die pijn kan inderdaad op en af zijn ; die komt en gaat.
Dat het minder is na olie KAN dus wijzen op een obstructie van de gehoorgang (hard geworden oorsmeer) maar is geen ' sluitend bewijs' .
Dat je pijn hebt als je hikt (drukopbouw!) wijst weer meer in de richting van een oorontsteking.
Nog gewoon even afwachten denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje Marleen
Probeer sowieso even neusspray (xylometazoline) om je buis van eustachius vrij te houden/maken. Hierdoor kan je namelijk ook oorpijn van krijgen.

Wat ook een teken kan zijn van oorontsteking is vermindering van gehoor en een krakend geluid in het betreffende oor. Hoe dan ook: als je het niet vertrouwd zou ik een huisartsenpost bellen!