Hoe komt het dat wanneer ik buk hoofdpijn heb?

Als ik buk, dan voelt het alsof ik 100 kg op mijn hoofd heb zitten of had zitten. Ik voel een zware druk dan in mijn hoofd. Vervolgens als ik stil zit, dan is er niets aan de hand. Overigens ben ik niet verkouden. Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat je daaraan kunt doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook op dat soort momenten last van licht en lawaai? Veroozaken die ook een verergering van je hoofdpijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, wel vooral met extra veel prikkels heb ik er last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is dat geen gewone hoofdpijn maar Migraine.
Mijn moeder heeft dat vaak.
Als ze dan bukt of vooroverbuigt wordt de pijn en druk erger.
En dan wordt ze soms ook misselijk van de pijn.
Ze is dan ook overgevoelig voor geluiden en licht.
Maar dan had ze wel al hoofdpijn voordat ze bukte of voorover boog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je toevallig hoe je daar vanaf komt? Helpt een slaappil of iets dergelijks?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook. Ga maar naar de huisarts (heb ikzelf nog steeds niet gedaan..) er zullen vast wel pillen voor zijn. En oh ja hij kan ook zeggen dat het spanningshoofdpijn is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Ik kom net van de huisarts en hij zegt dat het gaat om een spanningshoofdpijn. Helaas, is daar niets aan tegen te doen. Alleen pijnstillers als paracetamol kunnen helpen en voor de rest goede gezondheidspatroon volgen.

Het beste antwoord

Hallo, heb je ook pijn achter je ogen? Het zou, na een verkoudenheid, een voorholteontsteking "kunnen"zijn.
Dan voel je het onder je ogen, en bij de neus en bij de wenkbrauwen, sterkte.

Toegevoegd na 49 seconden:
Het moet een "voorhoofdholteontsteking zijn, sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik heb geen last van verkoudheid en heb het ook niet gehad. Het is echt alleen in mijn hoofd waar de pijn ontstaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Diana, dan zou ik toch even langs je h.a gaan, kan geen kwaad om het even te vragen, nogmaals sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel yulia dat was bij mij omdat ik verkoudheid had
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt nog voor je reactie!