Is het schadelijk als je spierpijn hebt en deze spieren opnieuw gaat belasten?

Ik heb spierpijn in mijn bovenbenen overgehouden van het spinnen. Ik wil nu weer gaan maar kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Als je te zwaar gaat spinnen kan dit kwaad, maar als je het licht doet en ervoor zorgt dat je geen pijn hebt is het goed.
Echter raad ik je aan om te gaan cardioen. Dan kan je tenminste op je eigen stand trainen. (Kan bij spinnen ook, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel)

Ik weet dat spinnen meestal op een zware stand moet (doe het zelf ook), maar dat kan nou even niet.
Verder is het niet erg om te trainen als je spierpijn hebt, maar je moet ervoor zorgen dat je je spieren niet nog verder ''kapot'' (zie definitie van spierpijn) maakt. Dat doe je dus door het licht te houden.

Het begrip overtrainen gebeurt eerder bij krachttraining en zal bij cardio niet snel gebeuren mits je er geen krachttraining van maakt (zware stand en zo hard mogelijk).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan zijn dat je spieren dan overbelast en daarvan krampen krijgt. kijk op de link voor meer info ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gevolgen hangen veel van jou soort spierpijn af. Waar precies heb je spierpijn?
Hoeveel spierpijn heb je?
Heb je vaker spierpijn daar?
Ben je uberhaupt al te ver gegaan met spinnen?
Een echt antwoord op je vraag is; Nee, spierpijn is niet schadelijk als je dat hebt, maar als je die spieren opnieuw gaat belasten, kan het zijn dat je ze overbelast en daarvan krampen kunt krijgen. Valt nog mee dus ;) maar als je mijn vraagjes van net erbij doet, kan je je spieren verrekken, verzuren of zelfs scheuren. Dan kan het dus wel schadelijk zijn. (spieren herstellen zich wel weer, dus dat leidt niet tot blijvende schade) Je hebt spierpijn aan je bovenbeen door het spinnen, maar wil nu weer gaan. Of dit kwaad kan? Ja, het KAN ZIJN dat dat kwaad kan. Hangt een beetje van de situatie af dus. Ik neem aan dat je zelf redelijk goed aan kan voelen tot hoever je kunt gaan. Maar adviseer je om niet weer te gaan, want dat kan kwaad. In de eerste zin van de link staan wat gevolgen;
pijn, kramp of een stijf gevoel in de spieren. Soms zijn ook de gewrichten pijnlijk. Beter vond ik nog, dat erin staat wat je er het beste tegen kan doen. Maar echt nodig was het niet, want anders had je de link wel beter gelezen ;) Beterschap iig, en rustig aan!!
Nee zo ga je jezelf overtrainen. Je moet wachten totdat je spieren zijn hersteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor. In tegendeel dit is juist goed. De doorbloeding van de spier komt dan weer opgang.., en daardoor worden de afvalstoffen die de spierpijn veroorzaken sneller afgevoerd.
Natuurlijk moet je 1 of 2 dagen per week je spieren rust geven... Maar dat kan ook tijdens het spinnen. Door een keertje niet te klimmen. Maar te racen of voor een duur tocht te gaan. Afwisseling is altijd goed.