Pijn aan linkerkant van mijn buik, wat is dit?

ik heb ongeveer tussen mijn heup en mijn ribben een drukkende pijn zitten. Als ik er op druk voel ik een heel akelig gevoel. Ik kan nog wel gewoon alles eten en ik ben ook niet afgevallen. De pijn is constant en gaat niet weg, ook niet met pijnstillers. Ik heb de pijn nu ongeveer een week en het verhinderd mijn dagelijkse bezigheden. De pijn is ook vermoeiend en door de pijn kan ik niet goed ademen en daardoor lijkt het wel alsof ik heel slap en moe wordt. Als ik ook voel lijkt het alsof er iets zit het is een beetje hard. Ik ben hiervoor al naar de doktor geweest maar ze vond het een beetje raar en wist dus niet wat het was. Ik hoop dat iemand weet wat het is want ik heb slapeloze nachten van de pijn en wil er zo snel mogelijk van af.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.8K

Antwoorden (4)

Dit klinkt als een ontstoken orgaan. Ik zou terug gaan naar de huisarts voor een heronderzoek. Zeg het, zoals je hierboven beschrijft. Ik vind het namelijk raar dat ze je naar huis sturen met het antwoord; het is een beetje raar, we weten het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook van plan om deze week nog terug te gaan. Heb je misschien enig idee welk orgaan het zou kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk je lever of nier. Maar het kan net zo goed een ontstoken darm zijn. Heb je daarvoor bij je eerste bezoek aan de huisarts niets meegekregen? Pijnstillers ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee helemaal niks. Ik slik wel de hele dag door paracetamols maar dat helpt ook niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik morgen vroeg meteen terug gaan naar de huisarts. Waarschijnlijk ben jij iemand die niet snel zal zeggen dat je pijn hebt, en dat daarom de dokter je met zo'n antwoord naar huis stuurde. Maar neem van mij aan, dat als je het zo zegt zoals je het hier hebt gedaan, moeten ze wel tot actie overgaan. Als je dit zo al hebt gezegd, is die dokter rijp voor een andere baan :p veel beterschap gewenst iig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt dankje, ik ga morgen vroeg meteen terug.
Dit is duidelijk tijd om naar de dokter te gaan. Nog een keer. En doorzeuren.
Een week vind ik trouwens betrekkelijk lang ; in je buik zitten nogal wat vitale organen, die pijn kunnen doen als ze ontsteken, en daar kun je in de regel beter niet weken mee doorlopen.

De locatie die je aangeeft lijkt te wijzen op je milt, maar kan ook de darm, een nier, een eierstok, de maag of zelfs je blinde darm - die aan de andere kant zit ! - zijn. Of een longpunt die is ontstoken. Allemaal organen waar je geen risico's mee moet nemen. En ja, natuurlijk kan het ook een onschuldige (spier)pijn zijn, maar dat merk je dan vanzelf wel.

Terug naar de dokter dus, en uitleggen dat je zo geen stap meer verder kunt en nader onderzoek eisen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, ik ga dit zeker doen.
De dokter weet niet wat het is dus doet ze maar niks, nou ja zeg. Jij hebt pijn, zij weet niet wat het is dus is er toch reden als het niet binnen afzienbare tijd verbeterd is om verdere stappen te ondernemen? Terug gaan en je desnoods door laten verwijzen naar een specialist. Wat jij aangeeft kan het heel goed een spastisch colon zijn. want de plaats die jij aangeeft daar loopt het laatste deel (het dalende deel) van de dikke darm. Maar als dat de reden is moet de dokter dat echt kunnen diagnostiseren. Terug en laat je niet afschepen! Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan van alles zijn.
De dokter kan een formulier invullen om bloed te laten prikken. In je bloed kunnen ze in het laboratorium o.a. zien of je een ontsteking hebt. Je dokter kan daarna gerichter onderzoek doen of je doorsturen.
Iniedergeval terug gaan naar de dokter en aangeven wat je hier boven hebt getypt (constante erge pijn, moe, slapeloze nachten). Sterkte!