Waarom wordt tuba aperta niet aan de kaart gebracht in Nederland?

Tuba Aperta is een openstaande buis van Eustachius, Men hoort zn eigen stem (er kunnen nog mee klachten zijn) de klachten lopen sterk uiteen overigens, Als je gaapt of slikt dan is deze buis open. Mensen met Tuba Aperta hebben dit volgens mij altijd. Een arts die naar het oor kijkt, kan het trommelvlies zien trillen als de patient ademhaalt. Dit heb ik al een tijdje/voortdurend in mijn rechter oor. Zo las ik dat ong. 1 tot 3% hier last van heeft! Vaak worden deze klachten worden vaak door de huisarts of KNO arts niet serieus genomen, of over het hoofd gezien.

Er zijn geen specifieke werkende behandelingen/middeltje/operaties las ik. Mocht zwaar lijden onder Tuba Aperta, dan kan dit tot psychische klachten leiden.

Er zal wel mee te leven zijn, maar ik ben pas 18 en wil hier eigenlijk wel van af! dus iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de kaart gebracht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik bedoel, Waarom komen er niet meer onderzoeken enz. waarom worden mensen met Tuba Aperta meestal van het kasje naar de muur gestuurd! huisartsen weten meestal niet eens wat Tuba Aperta is of inhoud!

Antwoorden (1)

Opvallend dat U over dit fenomeen nog geen gerichte informatie heeft verkregen. Op de website www.tubaaperta.nl kunt u namelijk gedetailleerde antwoorden op al uw vragen vinden. En een maal aangekomen op het homemenu ziet u aan de linkerzijde de categorie "klankbord". Hierop staan antwoorden op uw specifieke vragen. Ik kan niet alle ANTWOORDEN copieren, want ik heb maar 2.500 posities vrij. Derhalve adviseer ik U om of (a) te kijken naar de antwoorden van de andere mensen of (b) dit is de eenvoudigste optie ... zet Uw bovenstaande alinea ook op het klankbord. En dat krijgt U mijns inziens snel vele reacties c.q. antwoorden.

Op de genoemde website heb ik ook gelezen, dat de KNO arts Pennings van het audiologisch centrum van het UMC in Nijmegen bijzonder serieus bezig is met het doen van meer onderzoek naar Tuba Aperta. Misschien eens de stoute schoenen aantrekken en een mailtje naar dit centrum sturen ? Je kunt hierdoor alleen maar je voordeel doen.

... Er zijn trouwens ook mensen, die zich in deze laten laseren om van hun pijnen en bijgeluiden af te komen. Maar ik denk dat ik niet op de stoel van de specialist moet en mag gaan zitten. Dit is echt een serieus geval dat via de huisarts naar een gespecialiseerde KNO-arts/specialist dient te worden doorverwezen.

Veel sterkte, succes en gezondheid !