Help! Heel vaak misselijk. Iemand weet iemand de oorzaak?

Ik ben een jongen van 14 jaar. Ik heb nu bijna 6 maanden pfeiffer en ik ben serieus elke dag wel een keer misselijk. Ik sport vrij veel. 5x per week ongeveer. Ik rook ook. Ik wil wel telkens een sigaret, maar telkens als ik die sigaret neem, word ik ook weer misselijk. En dan stop ik een dag maar dan word ik ook misselijk. Ik denk persoonlijk dat het met pfeiffer te maken heeft. Verder heb ik best wel veel stress door school etc. Help alsjeblieft, ik word echt gek van die misselijkheid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zegt de dokter ervan?
Ritsuka
12 jaar geleden
eet je ook genoeg naast het sporten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft het antwoord zelf... Dus stop dan met aanstellen. En verman jezelf en stop met roken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mobie1980 Ik wil het alleen zeker weten. Dat is niet gelijk aanstellen.. @nelly3 Daar ben ik nog niet geweest. Misschien is het wel verstandig daar heen te gaan @ritsuka Ik probeer wel altijd zo veel mogelijk te eten voor het sporten. Meestal gewoon 3 broodjes ofzo..
Ritsuka
12 jaar geleden
wat eet je verder op een dag dan? voldoende groente, vezels en eiwitten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
's ochtends 2 broodjes, meestal gewoon 4 boterhammen mee naar school en dan 's avonds gewoon aardappelen met groente.. Ik eet geen fruit. Vaak ook nog wel een aantal tussendoortjes of soms een vette hap..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij ben jij schoolziek.Stoppen met roken doe je pas als je ouder bent.Je blowt waarschijnlijk ook ?Bent aant puberen en zet je af tegen je leeraren om dat je je huiswerk niet maakt.Zoek je een excuus dit geval misselijk pfeiffer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongeman wie heeft jou verteld dat je de ziekte van pfeiffer hebt.Als je nog geen arts gesproken hebt .de ziekte van pfeiffer is in nederland bekent als klierkoorts.Wat ik dus als kind gehad hebt en de dokter volledige rust voorschreef in mijn tijd was het soms dodelijk.je hebt op gezette klieren in je nek oksels liezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paar maanden terug bloedonderzoek gedaan. Daar kwam uit dat ik dus pfeiffer had en mn ex ook. Om de 2 weken telkens bloed laten testen en toen hoefde het niet meer ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blowen doe ik niet elke week ofzo. Wel zo af en toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfeiffer dien je goed uit te zieken door veel rust te nemen. Aangezien je 5 X per week sport vermoed ik dat je niet voldoende rust hebt genomen om te herstellen van je Pfeiffer. Van roken kan je idd misselijk worden en het is niet gezond. Dus stop er mee! Ga naar je huisarts en leg je situatie voor. Uitrusten met pfeiffer is heel belangrijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Metenisweten: vanwaar deze snelle conclusie? Denk jij dat elke scholier die ziek is of klachten heeft, schoolziek is? En Pfeiffer dodelijk.. dat is wel vergezocht hoor. Het enige dat ik kan verzinnen, is dat als de milt erg opgezet is (wat soms voorkomt bij Pfeiffer) dat je dan bij contactsporten een groter risico loopt op scheuren van de milt, bijvoorbeeld door een stomp in de buik. Dat is een risico dat gerelateerd is aan Pfeiffer, maar daarom is Pfeiffer nog niet dodelijk. Het is in principe een goedaardige virusinfectie, die bij jonge kinderen vaak geen eens klachten geeft, en bij tieners vaak zorgt voor vermoeidheid, opgezwollen klieren, en misselijkheid. Het gaat vanzelf over. Rust houden is trouwens wel belangrijk, vooral als er een lichte leverontsteking ontstaat, zoals je soms ziet bij Pfeiffer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@lies
Ik zelf heb dus klierkoorts gehad toen ik dus 10 jaar was.Toender tijd was de medici niet zo ontwikkelt als heden.Dat was dus 47 jaar terug.Moest gewoon 3 maanden rust en kwam er eens in de 2 weken een zuster thuis bloedprikken.(lees jij zijn antwoorden wel op de vragen)

Antwoorden (2)

Ik weet niet of je medicijnen krijgt voor je pfeiffer. Dit kan het Als bijwerkin hebben. En het verbaast mij ook een Beetje dat je zoveel sport met pfeiffer misschien moet je een Beetje gas terug nemen en eventjes terug gaan naar twee of drie dagen in de week. Als je Zoveel sport heeft het lichaam niet altijd genoeg tijd om te herstellen. En probeer om te stoppen met roken dit kan ook de oorzaak zijn sommige mensen die kunnen niet tegen sigaretten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik op dit moment helemaal niks. Maar dat roken had ik voordat ik pfeiffer had niet? Misschien omdat mijn afweersysteem niet meer alles aan kan, kan het de nicotine ook niet aan? Ik verzin maar wat hoor haha.
Ik denk dat je teveel doet, zeker in combinatie met je Pfeiffer. Bij Pfeiffer kan inderdaad misselijkheid voorkomen, maar vermoeidheid op zichzelf kan dat ook veroorzaken, net zoals stress. Mij lijkt het verstandig om een stapje terug te doen, en je lichaam wat meer rust te geven.

Ga ook eens langs bij je huisarts, die kan kijken of er nog andere specifieke oorzaken zijn. En ik weet niet of het je ondanks de misselijkheid lukt om goed te eten, maar dat is juist extra belangrijk als je extra energie verbruikt door ziekte, door sporten of door stress. Bij jou is dat driedubbel. Er is wel medicatie tegen misselijkheid, overleg eens met je huisarts of dat zinnig is in jouw geval. Soms kan dat even de negatieve spiraal doorbreken van geen energie, misselijkheid, en daardoor niet kunnen eten en geen energie tot je kunnen nemen. In zo'n geval kan een paar weken die medicatie gebruiken je misschien net even op weg helpen. Maar zeker omdat je Pfeiffer hebt, zou ik niet zelf gaan uitproberen met medicatie. Laat dat maar gewoon aan je huisarts over, die kent jou en jouw situatie, en kan dat veel beter inschatten.

Toegevoegd na 20 uur:
Ik vond nog een site over Pfeiffer bij sporters, misschien heb je daar iets aan: http://www.tigch.nl/medisch/pfeiffer.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Ik ga binnenkort naar de huisarts. Maar weet je ook hoe dat komt door het roken? Kan mijn lichaam die nicotine niet aan omdat mijn afweersysteem niet helemaal goed is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roken vernauwt je bloedvaten, en dan voornamelijk in je longblaasjes. Er zit wel meer stoffen in sigaretten dan nicotine. Ik durf te wedden dat de misselijkheid toe neemt of ontstaat na het roken van een sigaret.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je nu minder goed tegen het roken kunt omdat je Pfeiffer hebt, weet ik niet. Ik kan me er wel iets bij voorstellen, je lichaam is al zwakker, en reageert dan misschien heftiger op giftige stoffen. Het kan ook zijn dat je smaak verandert is door de Pfeiffer, zodat je dingen sneller vies vindt, en daar dan op reageert met misselijkheid. Ben je intussen al gestopt? Dit lijkt me voor jou hét moment om te stoppen, je lichaam geeft zelf eigenlijk al aan dat dat beter is. Nu stoppen is waarschijnlijk makkelijker dan over een jaar stoppen als je misschien niet meer misselijk wordt, dus ik zou als ik jou was van de gelegenheid gebruik maken. Stoppen is altijd gezonder natuurlijk, maar voor jou lijkt dat nu nog eens dubbel te gelden. En als je lichaam zo sterk reageert, is het wijs om naar je lichaam te luisteren op dit punt.