Kunnen ze door bloed te prikken zien dat je een morning after pil hebt gehad?

Ik heb een maand geleden een morning after-pil gehad. Meteen de week daarna werd ik weer ongestelt en ik heb al bijna een maand lang last van buikpijn. Ik wil naar de dokter gaan maar als ze gaan bloedprikken, kunnen ze aan de hand van het bloed aantonen dat ik een morning afterpil heb gehad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan.....?????
De dokter mag niets doorvertellen.
Tis toch goed dat je zo verstandig bent
dat je die pil hebt gebruikt.
Misschien een beetje dom dat je hem nodig had... Maar dat kan je zelf beoordelen...
Gewoon naar de dokter , niet zeuren.
Bedenk maar zo als je oud genoeg bent om sex te hebben... Ben je oud genoeg om de consequenties te dragen

Antwoorden (3)

Van een maand geleden lijkt dat me sterk, sowieso wordt bij een bloedonderzoek niet naar de hormoonwaardes gekeken, tenzij er heel specifieke onderzoeken zijn aangevraagd.

Maar als ik je vraag goed lees, wil je je laten onderzoeken omdat je pijnklachten houdt na het innemen van een medicijn, maar ben je van plan om niet tegen je huisarts te zeggen dat je dit medicijn hebt genomen. Dat is op z'n zachtst gezegd niet slim. Als je wilt weten wat de oorzaak is van je klachten, zul je ook moeten vertellen wanneer ze zijn ontstaan en wat eraan vooraf is gegaan. Anders kunnen ze onderzoeken doen zoveel als ze willen, maar is de kans vrij groot dat de oorzaak van je klachten niet zal worden gevonden. Wees dus gewoon open hierover, anders schiet je niets op met een consult bij de huisarts.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je huisarts heeft zwijgplicht, en er zijn zoveel mensen waarbij wel een keer en condoom is geknapt of die hun maatregelen niet goed op orde hadden. Je hoeft je dus niet te schamen dat je de map hebt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is, wéét je dokter dat je een morningafterpil hebt gehad. Want misschien heeft je buikpijn daarmee te maken, dus zorg maar dat je huisarts dat weet.
Bij bloedprikken wordt gekeken naar bepaalde dingen, bijvoorbeeld of er aanwijzingen zijn voor een ontsteking ergens in je lijf. Waarom zouden ze op zoek gaan naar iets waarvan het geen enkele zin heeft om dat te onderzoeken? Er zitten geen dingen in je bloed die met vlaggetjes wapperen 'ze heeft de MAP geslikt!' ;-)
Wees eerlijk tegen je huisarts, die mag niets tegen je ouders zeggen als dat is waar je bang voor bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt me van niet, maar het ligt eraan op welke waardes ze willen testen.

als ze bv testen op bezinksels, dan letten ze niet op de hormonen.

weet niet wat de reden is waarom je bloed gaat laten prikken, maar het kan verstandig zijn om het even aan te geven voor alle zekerheid voor het geval dat het nog te zien is en invloed heeft op de waarden die ze gaan testen.

je hoeft je overigens niet te schamen voor het feit dat je een morning afterpil hebt genomen (verhaaltje van safe sex ken je wel en dat is ook v.n.t.)
je hebt de verantwoordelijkheid genomen door niet af te wachten en vervolgens er achter te komen dat je toch zwanger was. (dat is ook een pluimpje waard!)

daarbij heeft een arts een beroepsgeheim, dus op geen enkel gebied zou je je zorgen hoeven maken, ook als je het even laat weten aan je arts.