Ik heb sinds ongeveer twee dagen last van spieren of botten. Ik heb veel pijn, met name in mijn hand, zij en onderbenen. Wat kan dit zijn?

Ik ben bang om een enge botziekte te hebben, botkanker ofzo:( Het doet opeens zo veel pijn allemaal! Herkent iemand dit?

Toegevoegd na 54 seconden:
Of reuma! Artrose, hernia. Alles schiet door mijn hoofd..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het vast allemaal! Ga lekker naar de huisarts, die is er voor opgeleid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- voor de reactie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook koorts? Dan heb je misschien griep? Heb je ook nog andere klachten? Als je het niet vertrouwd moet je naar de huisarts gaan. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan een heleboel zijn (ook minder erge dingen als wat je hier zelf opnoemt)
Hoe oud ben je?
Als je ook koorts hebt is de kans op griep best groot, probeer eens een paracetamol (3 per dag over de dag verdeeld) blijft de pijn? Even naar de huisarts, deze kan je zeker verder helpen. beterschap en succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien iets raars gedaan, iets anders dan anders waardoor je gewoon spierpijn hebt. Je kan ook grieperig zijn.
Iets echt engs komt meestal niet zo opeens opzetten. Maar als je bang bent kan je toch het beste naar de huisarts gaat. Is het niks dan heeft je een half uurtje van je tijd gekost. En is het wel wat dan ben je er bijtijds bij.
Als je erge last hebt neem je paracetamol of ibuprofen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je veel gesport of verkeerd gelegen/ vreemde bewegingen gemaakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt mij ook gewoon een flinke griep in het vooruitzicht! heb pas griep gehad en had ook zon pijn in mijn lijf!
was gewoon niet normaal! wens ke alvast beterschap hoor!!

Antwoorden (1)

Tja, de meest waarschijnlijke oorzaak wordt al genoemd in de reacties: een opkomende griep. Bij griep, maar ook bij veel andere virusinfecties, kun je werkelijk óveral pijn hebben: spieren, gewrichten, botten.. zelfs in lichaamsdelen waarvan je niet eens wist dat je ze had.

Dat gezegd hebbende, kun je hetzelfde "overal-pijn-hebben" ook krijgen bij heel veel andere aandoeningen. Ik heb eens werkelijk óveral pijn gehad als gevolg van een allergische reactie op medicatie, en natuurlijk kunnen er ook meer ernstige dingen aan de hand zijn. Maar als je sinds twee dagen op allerlei verschillende plaatsen last hebt, is het niet erg waarschijnlijk dat je een enge ziekte hebt, dat begint meestal meer sluimerend. Een virusinfectie komt snel op en gaat ook snel over, dus als je binnen een paar dagen ineens op allerlei plekken pijn krijgt, is iets in die richting nog altijd het meest waarschijnlijk.

Doe het de komende dagen een beetje rustig aan, slaap voldoende, eet genoeg en drink vooral ruim genoeg, en neem eventueel paracetamol tegen de pijn. Als de klachten over een dag of tien nog niets minder zijn, als ze zo ernstig worden dat het je gaat beperken in het dagelijks leven, als je er andere rare klachten bij krijgt óf als je je er ernstige zorgen over maakt, ga dan langs bij je huisarts.