Het geel in de ogen,wat houdt het in?

Mijn vrouw verteld soms tegen mij,ik ben moe en ik kijk naar haar oogwit wordt in het geel,en haar hebt ook suikerziekte.
Is hang van af dat haar lever ook wat problemen ofzo?
Waarom het geel in de ogen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

Geel oogwit kan duiden op overmatig eiwit in het oog, een verminderde werking van de lever, hepatitis (leverontsteking), galstenen of galblokkade, bijwerkingen van bepaalde medicijnen en/of een verstoorde stofwisseling van vitamine B 2

Ik zou voor dit zeker te weten langs de huisarts gaan voor een juiste diagnose.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan verschillende oorzaken hebben, oa een slecht werkende lever maar kan ook een bijwerking van medicijnen zijn.
Voor duidelijkheid is een bezoekje aan de huisarts nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de gele kleur wordt veroorzaakt door bilirubine. dit is een stof (eiwit) dat vrijkomt bij afbraak van rode bloedcellen in lever. normaal gesproken verlaat bilirubine het lichaam via galbuis naar darmen, daar wordt het omgezet en zorgt voor bruine kleur. bij slecht functioneren van lever en of verstopping galbuis kan bilirubine het lichaam niet of slecht verlaten en hoopt zich in het lichaam op. dit zorgt voor gele kleur.