Heb veel last van mijn onderrug waar kan dit van komen?

Ik zit op wedstrijdzwemmen en train intensief 4 x per week. Ik heb de pijn meestal in de ochtend in de vorm van hele erge pijnscheuten of steken. Ook kom ik niet overeind als ik in bed lig, altijd pijn in mijn onderrug. Kan dit door het zwemmen komen zo ja, wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ermee naar de huisarts, want dit is niet normaal.

Het beste antwoord

Het zou aan het zwemmen kunnen liggen, al hoor ik altijd dat zwemmen juist heel goed is voor je rug. Maar 4 x per week intensief trainen is wel veel natuurlijk.
Het zou ook aan je matras kunnen liggen, aan een verkeerde houding als je loopt of zit, of aan iets anders. Het is dus misschien toch verstandig om eens even advies in te winnen bij een arts, of een fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik denk ook matras, zeker omdat je schrijft dat het vooral 's morgens is.

Andere antwoorden (4)

Het zou te veel training kunnen zijn, maar ook een verkeerd matras. daar kun je ook behoorlijke rugpijn van krijgen.bespreek het ens met je trainer
12 jaar geleden
Bij het trainen van je rug, en niet van je buikspieren kan je last krijgen van je rug. Dus als je niets extra doet voor je buikspieren kan je last van je rug krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze onderrug staat ook voor hoe wij ons leven, in basis, ervaren.
Het is onze basis.
Wanneer zich in ons conflicten voordoen die onze basis [bestaan] aanvallen/aantasten, dan is mn de onderrug die opspeelt.
Ahw een waarschuwing om je bewust te maken dat er 'onderhuids' iets gaande is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om zo via een website te zeggen wat het is of waar het door komt is erg lastig zo niet onmogelijk. Mijn advies is om dit even met een sportfysio te bespreken. En met hem/haar een plan te maken om te kijken of je de klachten kunt verminderen. Misschien heeft de zwemvereniging een fysio?

Succes.