hallo ik heb een tijdje een eetprobleem gehad. Dat is opgelost en ben ik weer normaal gaan eten. Nu is mijn buik zo dik. hoe krijg ik een platte buik?

Buikspieroefeningen helpen maar een klein beetje. Ik heb extreem zwakke buikspieren. Mijn moeder ook maar toen ze een keer in het ziekenhuis lag kon ze het wel. wat doe ik hieraan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welk 'eetprobleem' was het, en is het vastgesteld dat je extreem zwakke buikspieren hebt? (door een medisch onderlegd persoon dus) ;-) een verkeerde houding kan je buik bol maken, en als je eetprobleem eigenlijk een stoornis was (eetzucht) wat is 'opgelost' kan het zijn dat je buik nog dik is of je vel slap na veel afvallen. als je eetprobleem anorexia was denk ik dat je moet stoppen jezelf voor de gek te houden omdat het kan zijn dat het stiekem toch niet is 'opgelost' (want zo simpel gaat het niet in veel gevallen) kortom, met deze info is het enkel gokken wat bij jou zou kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het was extreem lijnen en ik kreeg een aardig platte buik met maar een piepklein vetlaagje nu ik weer ben aangekomen ik ben ook breed gebouwd is mijn buik goed dik. Zwakke buikspieren zit in mijn familie bijna elke vrouw in mijn moeders familie heeft het behalve mijn oudste nicht
Ritsuka
12 jaar geleden
goede argumenten eucalypje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er overheen maar doordat er feestdagen en heel veel verjaardagen zijn geweest en er aan komen wil ik mijn oude figuur weer terug dus een piepklein vetlaagje op mijn buik
Ritsuka
12 jaar geleden
sta je onder professionele begeleiding?
Wat versta je onder 'oude figuur', voor of tijdens je eetstoornis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tijdens eetstoornis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwakke buikspieren is echt onzin als familie kwaal, allemaal geobsedeerd door uiterlijk lijkt me logischer.
Zet aub het idee van de dikke buik uit je hoofd, je hebt al problemen gehad met extreem afvallen.
Lees nog eens door wat @eucalypje schrijft aub.
Ga eens langs bij je huisarts voor advies,.die heeft er verstand van en kan evt. bevestigen dat je buikspieren te slap zijn, wat ik betwijfel, maar ik ben geen arts.
Dit is iets wat vaak voorkomt bij meisjes met eet problemen, het ene probleem is opgelost dan komt er een ander.
hoop dat je er wat mee doet, wil je niet ' aanvallen', maar helpen.
Ritsuka
12 jaar geleden
je had een eetprobleem, nu niet meer, maar toch wil je je figuur terug zoals je tijdens je eetprobleem had?
je ziet toch zelf hopelijk ook wel dat dit niet gaat lukken. De enige manier om dat figuur terug te krijgen is door weer zo ongezond bezig te gaan met je lichaam, en gezien je ook een kinderwens hebt raad ik je dit streng af. Het is sowieso al slecht voor je, maar door ondergewicht en slechte voeding kun je blijvend onvruchtbaar raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan deze adviezen heb ik niet zo veel. Ik kan net zo goed weer beginnen met lijnen! Bedankt allemaal voor de dingen die jullie beter denken te weten dan ik. Morgen begin ik weer. gr
Ritsuka
12 jaar geleden
je bent dus nog niet genezen van je eetprobleem..
http://www.proud2bme.nl/ Ik hoop echt dat je professionele hulp gaat zoeken lieve schat. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb echt een buik echt als ik hem nog ietsje pietsje meer uitzet lijk ik wel zwanger! zelfs mijn vriendin dacht dat ze toen ze me buik zag dat ik zwanger was! dan is het toch niet normaal meer. En trouwens jij maakt je toch ook druk om je vetpercentage!
Ritsuka
12 jaar geleden
als ik mijn buik een heel stuk naar voren druk lijk ik ook zwanger.. Dat is bij iedereen zo, gewoon lichtelijk je buik aangespannen houden, dan is het probleem weg. Ik denk dat je eerder moet kijken naar voeding aanpassen dan helemaal niks meer gaan eten. Misschien heb je wel last van een allergie dat je een opgezette buik krijgt van bijvoorbeeld brood. Dit kun je laten onderzoeken door je huisarts. Als je mijn vraag over vetpercentage leest, ging het mij er alleen om dat uit een meting in de sportschool een getal kwam, waarvan ik zelf dacht dat het niet klopte. Ik wilde alleen weten of de gebruikte methode juist was.
Ik let ook wel een beetje op mijn vetpercentage, maar ik weet dat die van mij wel ok is wegens mijn voeding en sportschema. Als je wilt kan ik je wel helpen met je voeding, ik ben geen expert, maar ik heb al wel veel geleerd over gezonde voeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou je dat echt willen doen? Maar ik denk dat mijnvader gaat lopen zeuren dat het niet nodig is. Verbrand je ook vet door gezond te eten?
Ritsuka
12 jaar geleden
Door een combinatie van gezond eten en sporten kun je zeker vet verbranden hoor. Ik heb het bij mijzelf gemerkt. Ik heb ongezonde dingen door gezondere alternatieven vervangen en ben meer gaan sporten. Ik kan nu bij mijn heel lichtjes de buikspieren zien als ik aanspan :)
Ritsuka
12 jaar geleden
maar voor vetverbranding is het vooral belangrijk dat je genoeg eet. Als je minder dan 1200 kcal (ongeveer) eet gaat je lichaam juist je vet vasthouden en eerst beginnen met je spieren afbreken. Dat is een overlevingsmechanisme van je lichaam. Door op regelmatige tijden gezond voedsel te eten, ziet je lichaam dat het veilig is, voldoende voedingsstoffen, en dan kun je dus wat vet kwijtraken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je me dan helpen met me voeding maar ik ben bang voor mijn vader
Ritsuka
12 jaar geleden
stuur mij anders in PB wat je nu eet op een dag, dan kan ik tips geven hoe je het kunt aanpassen om het gezonder te maken, is dat een idee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga over 5 minuten slapen. maar ik heb je een mail gestuurd dus wil je snel terugmailen (bedoel er niks mee)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik (als jongen) vind het leuker als een meis six pack heeft als anorexia figuur, buikspieren kun je trainen! als je wat oefeningen wilt die mij hebben geholpen voor six pack, stuur me dan een PB
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
extreem lijnen is geen eetprobleem dat is een eetstoornis.
piepklein vetlaagje geeft m.i. aan het je gewicht ziet als vet (en niet als ander weefsel) slappen buikspieren zijn niet door een arts vastgesteld dus... volgens eigen zeggen heb je nog steeds een piepklein vetlaagje (gefeliciteerd je bent menselijk, de meeste dames hebben meer dan een piepklein vetlaagje) je oude figuur komt terug dus je zoekt weer een manier om af te vallen (aan je brede bouw doe je niets namelijk)
als je je buik dan ook nog ietsjepietsje uitzet (bovenop het ietsje pietsje vetlaagje) lijk je wel zwanger zeg je. je vader zegt ook dat morrelen aan je voeding niet nodig is waarschijnlijk, en ook dat komt niet uit de lucht vallen. (hoe weet je dit overigens?) waarom ben je bang voor je vader, omdat hij het niet aan kan zien dat jij wéér met je eetpatroon aan het klungelen zou gaan? ik weet niet wie je nu voor de gek probeert te houden, maar je staat te trappelen bij het idee dat je op een of andere manier af kan vallen en het kan je niet snel genoeg gaan. neem maar 1 ding van mij aan': je eet'probleem' is nog helemaal niet opgelost, dus zorg ervoor dat het geen stoornis gaat worden want om je daar weer uit te knokken ben je echt wel een aantal jaren bezig (en langer ook als je blijft ontkennen) adviezen over een eetpatroon lossen je probleem niet op, want je gewicht zelf is het probleem niet.
ik hoop dat je kan zien en begrijpen wat we hier allemaal aangeven. en dan nog een tip: oefenigen om je rugspieren te versterken verbeteren je houding en hebben een pos uitwerking op het holle rug/bolle buik effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@eucalypje ik HAD een piepklein vetlaagje nu heb ik een vetlaag je moet eerst kijken voordat je wat zegt
Ritsuka
12 jaar geleden
Mijn PB gelezen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga bij een huisarts langs of een GGD-post,
Daar kunnen ze je zeggen of je er normaal uitziet.
en of je er wel of niet iets mee moet doen.
1 ding mag namelijk niet gebeuren, dat het eetprobleem zich herhaalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vrouw hoort een buik te hebben, een platte buik is niet gezond.
Dat jouw moeder zwakke buikspieren heeft komt, zoals bij veel vrouwen door zwangerschap(pen) waardoor de spieren nogal opgerekt geweest zijn.
Hoe jij ook oefent, een platte buik krijg je niet, dat heeft niets te maken met slappe buikspieren want buikspier oefeningen helpen altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Linke12 ga maar lekker aan de slag met Ritsuka. Ik denk dat ze je veel kan leren over gezonde eerlijke voeding. Dat is belangrijk omdat je dan kan leren wat gezond voedsel allemaal inhoud. Succes
Ritsuka
12 jaar geleden
Dank je ivo, ik heb al wat tips in PB gestuurd, nog geen reactie gehad.

Antwoorden (11)

Buikspieroefeningen doen, rugspieroefeningen doen. Je moet je 'core' sterker krijgen.

Let ook eens op je houding, sta je wel met een rechte rug? als je rug hol is kan je buik dikker lijken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier een paar sites met oefeningen:
http://www.squidoo.com/core-exercises-for-women
http://exercise.about.com/od/abs/ss/abexercises.htm
http://www.mayoclinic.com/health/core-strength/SM00047

Op Youtube kun je allerlei filmpjes vinden over o.a. buikspieren trainen. Ik vind zelf de filmpjes van Blogilates erg leuk om te volgen.

Train je buikspieren niet elke dag, doe oefeningen totdat je echt voelt dat je wat gedaan hebt. Neem dan een dag rust, de dag daarna kun je eventueel wel weer trainen.

Toegevoegd na 6 minuten:
ik weet niet wat je precies onder een dikke buik verstaat. Omdat je een eetprobleem hebt gehad, kan het zijn dat je zelfbeeld nog wat verstoord is.
Er hoort een laagje vet op je buik te zitten, dat is als vrouw noodzakelijk voor de vruchtbaarheid.

De oefeningen die ik noem kunnen je helpen om je houding te verbeteren en alles iets strakker te maken, maar je blijft altijd een soort buikje houden, dat is normaal.

Een superstrakke en platte buik is zo goed als onmogelijk, ga je niet lopen vergelijken met modellen in bladen, dat is een combinatie van een gigantisch streng eetschema, goede genen, buik inhouden en aanspannen en Photoshop.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat ik stuk voor stuk op je argumenten ingaan: Wat versta ik onder een platte buik. Geen vet. Mijn zelfbeeld is niet meer verstoord. Ik heb geen holle rug en ik zit altijd recht. ik wil gewoon een platte buik zonder vet.
Ritsuka
12 jaar geleden
dat kan niet. Iedereen heeft vet op de buik. De enige manier om dat weg te krijgen is door je vetpercentage heel sterk omlaag te halen, maar dan verlies je over je hele lichaam vet, je raakt dus ook o.a. je borsten en billen kwijt. De kans is dan ook groot dat je onvruchtbaar word. Gezien je verleden lijkt het mij geen goed idee om daarnaar te streven.
Ritsuka
12 jaar geleden
Lieve schat, zorg gewoon dat je gezond blijft eten. Zout, suiker en geraffineerde koolhydraten minderen kan al een heel stuk schelen op hoe je lichaam er uit ziet. Eet verder voldoende groente en eiwitten, en kijk of je wat krachttraining kunt doen. Dit stimuleert ook de vetverbranding. Op deze site kun je ook heel veel goede tips lezen: http://fitvillains.tumblr.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb echt een extreem sterke kinderwens. Maar mijn vader gebruikt veel koolhydraten en zout en alles in zijn eten en zegt dat het niet nodig is om een soort gezond dieet aan te nemen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Je kunt toch proberen om wat gezonder te eten. Bekijk ook dit eens: www.blogilates.com/nutrition-2/how-to-start-eating-clean Het kan lastig zijn omdat je nog thuis woont, maar omdat je vader 'slechter' eet hoeft nog niet te zeggen dat jij dat ook moet doen. Wat ik bijvoorbeeld doe is mijn bord volscheppen voor de helft met groente, een kwart aardappels en een kwart vlees. Zo eet ik mee met de pot, maar toch gezonder, omdat ik meer groente binnenkrijg.
Je kunt ook aanbieden om zelf eens te koken, laat zien dat een gezonde maaltijd ook lekker is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn vader eet niet slecht maar hij is van je bent goed genoeg zoals je bent enzo en hij gooit van alles door zijn eten. Maar mijn vader komt niet aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heeft je vader wel gelijk? ;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee
Ritsuka
12 jaar geleden
je vader is ouder en wijzer, en heeft door dat het uiterlijk ook niet alles is in het leven. Hij heeft dus wel ongeveer gelijk hoor. Mag ik je wat vragen linke12? Wat zijn je hobbies? Welke sport vind je leuk, weet je al wat je later voor werk wilt gaan doen? Door de hele tijd over dat kleine onderdeel van je lichaam te obsederen (en geloof me, jij bent de enige, andere mensen zien dat echt niet hoor) loop je zoveel tijd en lol mis die je kunt besteden aan je toekomst.
En zeker voor kinderen krijgen is het noodzakelijk dat je buikvet hebt. Dit gebruikt je lichaam tijdens de zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk mag je dat vragen, ik hou van paarden ik ben dol op paarden en rijden. dus ga ik binnenkort paardrijden, ik ben gek op dansen en zingen en ik dans veel in mijn kamertje. Ik wil later in de kinderopvang werken mijn vriendin vroeg me vrijdag nog of ik zwanger was omdat ik me een beetje uitrekte
Ritsuka
12 jaar geleden
als je vriendin weet van je eetprobleem vind ik het niet netjes van haar dat ze dat over je lichaam zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
das waar maar zelfs mijn kleine broertje zegt dat ik soms wel zwanger lijk
Ritsuka
12 jaar geleden
ik weet niet hoe je lichaam er uit ziet, ik kan hier dus niet over oordelen. Maar als je buik echt opgezet is, en je verder slank bent, dan zou ik toch eens bij de huisarts onderzoeken of je niet last hebt van iets als glutenintolerantie. Van dergelijke dingen kun je last krijgen van opgezette darmen en gasvorming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verder ben ik ook niet echt slank hoor ik ben breed gebouwd ik heb echt dijen en billen en heupen maar ik heb anorexia polsen
Ritsuka
12 jaar geleden
dijen, billen en heupen, echte mooie vrouwelijk vormen dus. :)
Wat is anorexia polsen? ik ken die term niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hele hel dunne polsen middelmatige handjes (ik heb kleine handen) en redelijk grote armen
Ritsuka
12 jaar geleden
dat je met je duim en wijsvinger om je pols heen kunt? zulke polsen heb ik ook, heeft niets met anorexia te maken, maar met je lichaamsbouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan met al mijn vingers om mijn pols behalve mijn pink en mijn duim ik ga nu slapen als je het niet erg vind. Ik hoor je morgen wel.
Ritsuka
12 jaar geleden
welterusten, ik ga ook zo slapen. Ik kan ook met mijn hele hand om mijn pols heen trouwens, heeft met je lichaamsbouw en type te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als een platte buik zonder vet je streven is kan je maar 1 kant op. weer extreem afvallen. en of je dunne polsen, je vrouwelijke heupen, billen het excuus zijn, het feit dat je vader wel alles kan eten en jij niet, mensen zeggen dat je zwanger lijkt, maakt niets uit.
jij wil gewoon een platte buik zonder vet, en dat is op een gezonde manier niet mogelijk tenzij je het weg laat zuigen (je pa ziet je aankomen zeg) maar wat zegt je huisarts eigenlijk van je extreem bolle buik? BMI al laten meten? wat is je lengte en je gewicht leeftijd eigenlijk want dik dun, breed en smal zijn niets meer dan relatieve begrippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15 jaar 1.73 voor de feestdagen woog ik 61,1 kilo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan alleen met mijn middelvinger en pink rond mijn polsen maar ze zijn erg dun mijn vader noemt het al mijn hele leven anorexia polsjes
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoeveel kg weeg je nu dan? Je meldde alleen hoeveel het voor de feestdagen was. En die opmerking van je vader over je polsen klopt niet, er zijn ook mensen zonder anorexia en dikkere mensen die dergelijk polsen hebben.
flyingcrow
12 jaar geleden
+ Ritsuka! voor je antwoord en je uitleg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...kan met alle vingers om mijn pols, incl duim en pink.
heb grote handen met lange vingers voor een vrouw.
maar snap niet wat het verder zou moeten zeggen of iemand dit nu wel of niet kan en wat het per definitie over een zou moeten of #kunnen# zeggen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Of je om je pols heen kan heeft gewoon met je botten te maken, op je polsen komt bijna nooit vet. Ik heb ook van die lange pianovingers.
Ritsuka
12 jaar geleden
@soj: wat bedoel je precies met je reactie? ik snap het niet.
Ik sport elke week 5 uur.
1 uur Bodypump (bewegen met het gebruik van gewichten)
2 uur Body combat (intensieve vecht beweging op muziek)
En 2 uur X-Core (bewegen met het gebruik van een koker met grint erin)
Vooral X-Core is goed voor je buikspieren.
Ik had na een maand al beduidend een strakkere buik, al kon dit nog sneller als ik gezonder at in die periode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Maar ben jij een jongen of een meisje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben een jongen maar ik weet niet of dat heel veel uitmaakt.
Ritsuka
12 jaar geleden
Jongens hebben vaak een lager vetpercentage en kunnen makkelijker spieren krijgen. Als meisje hoor je een laagje vet op je buik te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij vrouwen zijn wat dat betreft idd de pineut, maar lang niet altijd (zonder vet zouden heel erg veel borsten er bv heel anders uitzien)
Ritsuka
12 jaar geleden
Heb je wel eens billen zonder vet gezien bij een vrouw? Vind ik toch niet zo mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder vet zouden vrouwen er niet als vrouwen uitzien, maar als bottige mannen. Niks pineut ; prachtig juist.
flyingcrow
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit sowieso geen verstandig antwoord op iemand die aangeeft een eetstoornis te hebben (gehad). Die moet niet heel fanatiek gaan trainen om dat laatste laagje vet weg te krijgen, want dan is het risico op terugvallen in de eetstoornis wel heel erg groot. Los daarvan: die rondingen maken je vrouwelijk. Ik ben na een operatie vorig voorjaar behoorlijk afgevallen. Toen ik op het dieptepunt zat qua gewicht, voelde ik me net een kind van 13. Geen enkele ronding te zien, alleen maar uitstekende botten. De reactie van mensen op straat laat zich raden, zeker toen ik met een neussonde liep: "zeker anorexia"? Heel irritant, want ik zou er wat voor geven om tien kilo meer te wegen, maar het aankomen gaat gewoon erg langzaam. Dat hele magere is echt niet mooi, ik kan nog steeds echt jaloers kijken naar mijn vriendinnen die ook wel eens klagen over hun 'buikjes', maar zij zien er tenminste uit als echte vrouwen! We zijn van hetzelfde bouwjaar, maar naast hen voel ik me net een klein kind. Daarbij heb ik uit zeer betrouwbare bronnen dat veel mannen buikjes juist schattig vinden. En ja: het hoort gewoon bij je vrouw-zijn, mooi rond is niet lelijk. Integendeel zelfs. En misschien heb ik makkelijk praten en heeft de vragenstelster een hele grote afkeer van elk onsje vet of sowieso elk onsje meer. Maar als dat zo is, gaat het dus niet om een eetprobleem dat intussen is opgelost, maar is er echt nog steeds sprake van een stoornis in de lichaamsbeleving, het zelfbeeld en met het eten. En dan moet dáár de hulp op worden gericht, niet op een al dan niet te dikke buik.
Misschien helpt het als je iets aankomt, als het deel tussen je buik en borsten te smal is, lijkt je buik dikker, dus als de boel beter in verhouding is, oogt dat mooier, buikspieroefeningen versterken de spieren wel, dus blijf dat doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U moet gaan trainen, Zoals HardRennen,Hardlopen,Tennis,Voetbal (helpt een beetje)
Ik hoop dat u het gaat doen het kan met de gezondheid te maken hebben dus eet goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zumba dansen helpt echt om je buikomvang te verminderen. 10 Minuten per dag gedurende 14 dagen geeft al resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer een week lang geen tussendoortjes te eten en als drinken alleen water te drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezond eten,
een gezonde hoeveelheid eten
op een gezonde wijze gaan sporten

Ontwikkel zo een gezond lichaam en een gezonde geest.
Dan krijg je vanzelf ook een gezonde kijk naar je eigen lichaam.

Geef het wel een paar jaar de tijd om zo een levensstijl te ontwikkelen. Je krijgt er jaren plezier van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook iets heel anders kunnen gaan doen. Namelijk zangles nemen, of een blaasinstrument gaan bespelen. Voor beide activiteiten is ademsteun namelijk belangrijk. Dan krijg je les in hoe je je buik gebruikt om goed adem te halen en een juiste lichaamshouding te hebben. Meer over het soort oefeningen kan je hier lezen: http://www.cesar-therapie.nl/pub/ademsteun.shtml . Het plaatje wat daaronder staat is zeer toepasselijk, dat zal ik even als illustratie hieronder toevoegen!
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
Kijk of je wel in de goede houding staat. Rechte rug, en ontspan je buik. Ik zit op turnen en dan krijg je heel snel een plattere buik. Ga bijv. elke dag of om de dag eventjes in een bruggetje staan. Als je dat je buik aanspant gaat het na een paar weken wel wat platter.
En eet je nu dan ook goed, eet je elke dag gezond en fruit/groente. Of eet je elke dag veel suiker(daar krijg je een dikke buik van), chips. Ook in veel frisdrank met prik zit veel suiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je nog hulp vanwege je eetprobleem? Zo ja, dan zou ik daarmee overleggen over dit probleem. Ik kan je buik natuurlijk niet zien, maar het zou goed kunnen dat je buik normaler is dan je denkt. Maar als je door middel van sporten wilt proberen je buik wat platter te maken, dan lijkt het me het beste om dit te doen onder begeleiding van iemand die weet heeft van jouw eetprobleem.

Vaak heb je een bepaalde aanleg voor een eetprobleem, en uit zich dat op een moment dat je gaat lijnen. Je slaat dan door, en gaat extreem lijnen. Daarom moet je extra oppassen als je weet dat je aanleg hebt voor eetproblemen, en je wilt afvallen. Het risico is dan erg groot dat je weer doorslaat, en dus opnieuw een eetstoornis ontwikkelt. Vergelijk het met een alcoholverslaving: een alcoholist heeft aanleg voor verslaving. Als hij drinkt, slaat hij sneller door en gaat teveel drinken. Dus ook als een alcoholist is afgekickt, blijft drank een risico. Als hij weer alcohol drinkt, moet hij en zijn omgeving goed opletten dat hij niet opnieuw verslaafd raakt. Zo is het met en eetstoornis ook: zodra je gaat lijnen, loop je risico dat je weer teveel gaat lijnen. Als je dus door middel van sporten je buik wat strakker wilt krijgen, moet je ervoor zorgen dat je goede begeleiding hebt.

Bedenk wel dat dit echt jouw zwakke plek is. Je zou er daarom ook voor kunnen kiezen om dat buikje lekker te laten zoals het is, en om geen poging tot afvallen te doen tenzij dit om medische redenen nodig zou zijn. Net zoals veel alcoholisten als ze eenmaal afgekickt zijn, ervoor kiezen om helemaal geen alcohol meer te drinken. Het is namelijk makkelijker om nee te zeggen tegen het eerste glas, dan tegen het tweede of derde. Zo zal het voor jou waarschijnlijk ook heel moeilijk zijn om niet door te slaan in trainen en afvallen als je je teveel richt op het strakker krijgen van je buik.

Zoals anderen al zeggen: een vrouw hoort een beetje een buikje te hebben. Heb je je al eens verdiept in welke kleding past bij jouw figuur? Bedenk wat voor verschil het kan maken of je bijvoorbeeld een broek met een hoge of een lage taille draagt, of wat de vorm van broekspijpen doet met je benen. Op die manier kun je precies de accenten leggen die jij wilt, en je mooiste kanten goed laten uitkomen.

Mocht je toch iets willen doen met je buik, dan raad ik je aan om hulp te vragen bij je huisarts of een andere hulpverlener. Zij kunnen je helpen zoeken naar veilige en verantwoorde manieren om te trainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
+!
Je zegt: 'Ik heb een tijdje een eetprobleem gehad' maar je zin: 'Nu is mijn buik zo dik' doet mij sterk denken aan het 'eerdere' eetprobleem.

Weet je echt wel heel zeker dat je dat eetprobleem GEHAD hebt?

Een beetje dunnere buik kun je doorgaans met niet al te veel moeite krijgen door gezond te eten..niet teveel en veel bewegen/sporten.

Zie wèl in dat het ook gewoon jouw lichaamsbouw kan zijn en dat je dàn eenvoudig zult moeten accepteren dàt je een (klein)buikje hebt.

Groet,

Ton