Mijn oor zit helemaal dicht, hoe kom ik hier vanaf?

Maandag zijn mijn amandelen geknipt, en sinds zondag zit mijn oor al dicht. Maandag is het erger geworden en nu hoor ik al een paar dagen helemaal niks meer met mijn rechter oor.

Heeft dit te maken met mijn keelamandelen? Of is er iets anders aan de hand.

Als ik in bed lig op 1 oor dan gaat al 'het spul'dat in mijn oor zit naar 1 kant toe. Als ik dan op het andere oor ga liggen gaat alles weer daar heen en als het te ver gaat doet het pijn. Herkent iemand dit en kan iemand me helpen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

waarschijnlijk zit er nu vocht of slijm in de holtes in je hoofd.bel even naar je huisarts voordat het vast gaat zitten of ontsteken.beterschap!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje, uiteindelijk had ik ooronsteking.

Andere antwoorden (1)

Ik had het een tijdje geleden ook: mijn rechteroor zat dicht, en niet zomaar een beetje maar echt helemaal. Ik hoorde niks meer door dat oor. Eerst heb ik het maar laten zitten. Vervolgens heb ik er iedere dag een paar druppeltjes olijfolie in gedruppeld. De olie maakt dat oorsmeer los, vandaar. Er kwam ook allemaal troep uit.

Heb ik een weekje gedaan, hielp wel een beetje. Daarna was ik er helemaal klaar mee, heb ik het gewoon maar zo gelaten. Ik heb drie maanden lang met een verstopt oor rondgelopen, half doof dus, en ineens, op een dag, was het over. Mijn oor was ging open en nooit meer ergens last van gehad.

Moraal van dit verhaaltje: een beetje olijfolie erin druppelen, verder niks doen. Niet met wattenstaafjes gaan zitten rommelen enzo, daarmee verstop je de boel alleen maar.