Dat is laag, de 'standaardbloeddruk' voor iemand van gemiddelde leeftijd en gezondheidstoestand is 120/80.
Een _te_ lage bloeddruk kan soms lastig zijn (duizelen als je opstaat en dergelijke), maar heeft geen schadelijke gevolgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker laag. Houden zo.
Met zo'n lage bloeddruk zou je misschien eerder flauwvallen, maar als je daar geen last van hebt zou ik er geen aandacht aan besteden. Beter laag dan te hoog.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzinnig antwoord. Natuurlijk wil je geen te hoge bloeddruk, maar een te lage bloeddruk kun je ook in blijven..
Reddie
12 jaar geleden
Op welk antwoord is dit een reactie?
Valt wel mee hoor,als jij je verder goed voelt
is er niets aan de hand.Als je niet lekker ben
dan is het een ander verhaal,dan moet je even
naar je h.a,maar laag is bijna nooit erg.
12 jaar geleden
Niets over te zeggen, een bloeddruk meting is een moment opname, wanneer is de meting gedaan, is het liggend gedaan, hoe oud is iemand.
Kortom uit 1 meting, tenzij deze extreem afwijkend is, is niets vast te stellen.
Denk maar aan iemand die op de intensive care ligt, daarbij wordt de bloedruk constant in de gaten gehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De onderdruk is meestal niet zo variabel, de bovendruk veel meer.