ook bij ouderen gebeurt dit regelmatig
uiteraard om het horen te verbeteren.
de buisjes dienen om de gehoorgang open te houden.
Jonge kinderen worden allereerst algeheel verdoofd. Bij volwassenen wordt over het algemeen plaatselijke verdoving toegepast. Vervolgens wordt een kleine snee (ongeveer 3 mm) in het trommelvlies gemaakt. Als dit nodig is wordt allereerst het vocht uit het middenoor gezogen. Hierna wordt het buisje aangebracht in de snee die in het trommelvlies gemaakt is.
Doordat het ene deel in het middenoor steekt en het andere deel in de gehoorgang kan lucht in het middenoor stromen.
Omdat de ingreep maar kort duurt vindt deze meestal poliklinisch of in dagbehandeling plaats.
Soms komt de eerste dagen na de behandeling nog wat vocht uit het oor. Het beste is het oor gewoon open te laten en geen watjes in het oor te stoppen. Een goede verbinding met de buitenlucht zal de genezing bespoedigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ dank je

Andere antwoorden (3)

Ja hoor,maar dit gebeurd onder plaatselijke verdoving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze kunnen gezet worden, maar het is voornamelijk een kinder-kwaal. Het heeft te maken met een buisje achter het middenoor dat verstopt raakt en niet meer kan ontluchten.

Kijk even bij de bron voor alle info.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trommelvliesbuisjes worden gegeven bij (terugkerende) middenoorontstekingen. Dit komt bij kinderen veel vaker voor dan bij volwassenen. Vandaar dat je er bij kinderen veel vaker over hoort.