Mag Astrella's Beautysalon geld vragen voor een behandeling tegen acné?

Op hun flyer staat namelijk "Vergoed door zorgverzekering". Als ik kijk naar de vergoedingenoverzicht, zie ik staan dat er bij ernstige acné, €50 vergoed wordt. De behandeling kost in totaal €375. Betekent dit dat ik die €325 zelf bij moet leggen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergoedingenoverzicht van de zorgverzekering.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dit mogen ze doen. Je krijgt zowiezo een rekening van €375 die je moet betalen. Daarna kun je met de rekening naar je verzekeraar gaan voor vergoeding. Als er in de overzicht staat dat je €50 euro vergoed krijgt, dan krijg je ook alleen maar €50 terug van je verzekeraar. Ik weet niet of dit ook bij jouw verzekeraar is, maar bij mij werkt het ook zo. Tandarts rekeningen betaal ik ook altijd en dan krijg ik een vergoeding van de verzekeraar terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, inderdaad, je krijgt achteraf een vergoeding. Hebben ze mij gewoon even geflasht. Ik heb gebeld, en mij werd verteld dat de behandeling volledig vergoed werd, aangezien ik aanvullend verzekerd ben bij Ohra. In het vergoedingenoverzicht staat dus heel wat anders... Blij dat ik nog geen afspraak heb gemaakt. Dankjewel voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je moet echt goed lezen en informeren. Ze houden ervan om mensen te misleiden. Zo kunnen ze sneller geld verdienen natuurlijk! Deze tijd is zelfs de beste aanvullende verzekering niets waard. Je moet echt veel betalen en natuurlijk heb je ook nog een wettelijke eigen risico :p geen dank hoor, soortgenoot :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+11

Andere antwoorden (1)

Ja, het mag, al is het wel een vorm van misleidende reclame 'op het randje ' als afgaat op wat jij denkt te lezen. Er wordt 'vergoed door de zorgverzekering', maar dus niet het gehele bedrag, maar dat zetten ze er volledigheidshalve (of beter: onhalve) niet bij.